Batteri adapter fra Bosch 18V til Makita 18V

Hej

Jeg har en del blå Bosch 18V værktøj og dertil hørende cirka 9 batterier. Jeg er dog umiddelbart på jagt efter en god akku buskrydder/græstrimmer, og er der faldet over en Makita der skla bruge 2x18V batterier. Bosch laver desværre ikke haveredskaber i den blå serie.

Vil nogen af jer turde købe denne: https://www.ebay.com/itm/Bosch-18v-Battery-Adapter-to-Makita-LXT-Powertools-/182760830434 ? Eller skal jeg ofre de ekstra penge og købe Makita batterier og lader?

Hej Jeg har en del blå Bosch 18V værktøj og dertil... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Wish trækker dansk moms, så ingen problemer i tolden.
Lige den første der kom frem..... LINK


Vi prøver igen, i morgen --
S. Fabrin skrev den 19-02-2023 22:37:03

Hvis varen er købt udenfor EU, kommer der told og et beløb til Postnord for advisering om toldafgiften.

 Det er så ikke helt rigtigt...

Ikke hvis de trækker dansk moms hvor man køber, der er en beløbsgrænse på 150 euro pr handel incl. fragt, er beløbet over skal der udover moms, også betales told.

Har nok handlet omkring 15 gange, uden for eu efter de nye regler, kan se varen er gennem den danske told, men da der er handlet for under 150 euro pr gang, og der er betalt moms der hvor man har købt, kommer der ikke ekstra gebyr oven i.
Bla. Wish er tilmeldt denne ordning, så de trækker moms.

Sakset fra skat hjemmeside. Link til skat
"Moms
Du skal betale moms af alle varer, der er købt i lande uden for EU. Momsen beregnes af både varens pris, fragten og tolden. Dansk moms er 25 %.
Den 1. juli 2021 trådte EU’s e-handelspakke i kraft. Aftalen betyder bl.a., at du som borger i EU skal betale moms af alle varer, der er købt i lande uden for EU. Det gælder også varer med en værdi på under 80 kr., som tidligere var fritaget for moms. De nye momsregler skal bl.a. være med til at sikre lige konkurrence mellem virksomheder i og uden for EU.
Momsen betaler du, enten når varen ankommer til Danmark eller i den netbutik, hvor du køber varen. Du kan betale moms direkte i netbutikken, hvis butikken er registreret i EU’s importordning, Import One Stop Shop (IOSS), og hvis varen koster under 150 euro.
Læs mere om de nye momsregler."

Her er hvad Wish skriver på deres side..




Vi prøver igen, i morgen --
je_ns jeg skriver ikke noget om, at der trækkes moms. Den var nemlig betalt ved bestilling. Men jeg fik en besked gennem Postnord pr brev, at der skulle betales told, godt nok et mindre beløb og en afgift til postvæsenet for at sende beskeden. Den afgift var betydelig større end tolden.
Til gengæld har jeg fået leveret en vare fra Kina. Der var der ingen told eller andet opkrævet. Men pakken havde været i Irland og senere i Tyskland, inden den blev leveret til mig.
Beløbet, jeg købte for, var under 150 Euro.

fase
S. Fabrin skrev den 19-02-2023 23:14:14

je_ns jeg skriver ikke noget om, at der trækkes moms. Den var nemlig betalt ved bestilling. Men jeg fik en besked gennem Postnord pr brev, at der skulle betales told, godt nok et mindre beløb og en afgift til postvæsenet for at sende beskeden. Den afgift var betydelig større end tolden.


 Så må du enten have købt for mere end 150 euro, eller de har lavet en fejl.

(eller varen har været, spiritus, vin, øl, tobaksvarer (fx cigaretter), parfume og eau de toilette )

Sakset fra skat Link til skat
"Told
 Det er forskelligt fra vare til vare, om der er told på din vare og hvor meget. Det afhænger af varens type, hvor den kommer fra, og hvad den er lavet af.
 Du skal betale told, hvis du køber varer på nettet fra et land uden for EU, og den samlede pris er på mere end 150 euro før fragt. Beløbsgrænsen gælder dermed for den samlede værdi af alle varerne i forsendelsen. Når du opgør værdien, skal du kun medregne prisen for selve varerne - dette kaldes varernes egenværdi. Hvis du derudover skal betale fragt, skal denne ikke regnes med. Hvis egenværdien er over 150 euro, skal der betales told af hele beløbet inklusiv fragt.
 Du skal altid betale told af spiritus, vin, øl, tobaksvarer (fx cigaretter), parfume og eau de toilette, uanset hvor meget du køber."

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Tak for link og forslag. Det ser ud til de findes på både ebay, wish, aliexpress osv.
Er der noget man skal være opmærksom på angående overvågning af batteriet så det ikke bliver kørt helt tomt og ikke kan lade igen? 
Jeg kunne se på et par reviews af produkterne at Bosch hår overvågning af batteriet i selve maskinen og ikke i batteriet som andre vist skulle have. Har nogle af jer haft problemer med at batteriet tager skade og ikke kan lade igen hvis det f.eks. ikke selv slår fra ved overbelastning eller det bliver fuldstændig tomt?
j12345 skrev den 20-02-2023 20:59:26

Tak for link og forslag. Det ser ud til de findes på både ebay, wish, aliexpress osv.
Er der noget man skal være opmærksom på angående overvågning af batteriet så det ikke bliver kørt helt tomt og ikke kan lade igen?
Jeg kunne se på et par reviews af produkterne at Bosch hår overvågning af batteriet i selve maskinen og ikke i batteriet som andre vist skulle have. Har nogle af jer haft problemer med at batteriet tager skade og ikke kan lade igen hvis det f.eks. ikke selv slår fra ved overbelastning eller det bliver fuldstændig tomt?

Den funktion får man desværre ikke med, tænker heller ikke de to mærker kan "snakke" sammen.

Har du ikke sådan en batteri indikator på dine batterier, som Makita har, så må du jo lige tjekke en gang imellem.

Men det er jo slet ikke sikkert maskinen vil køre, uden den funktion?

 


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis