Batteri adapter fra Bosch 18V til Makita 18V

Hej

Jeg har en del blå Bosch 18V værktøj og dertil hørende cirka 9 batterier. Jeg er dog umiddelbart på jagt efter en god akku buskrydder/græstrimmer, og er der faldet over en Makita der skla bruge 2x18V batterier. Bosch laver desværre ikke haveredskaber i den blå serie.

Vil nogen af jer turde købe denne: https://www.ebay.com/itm/Bosch-18v-Battery-Adapter-to-Makita-LXT-Powertools-/182760830434 ? Eller skal jeg ofre de ekstra penge og købe Makita batterier og lader?

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det tror jeg ikke der er noget i vejen for. Det var noget andet hvis de skulle bruges til opladningen af batterierne. Det eneste skulle da være om der er plads til både adaptor og batteri. Og så er de da pænt dyre, men selvfølge væsentlig billigere end nye batterier og lader. 


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kermit_369 skrev den 17-06-2019 10:56:03

Det tror jeg ikke der er noget i vejen for. Det var noget andet hvis de skulle bruges til opladningen af batterierne. Det eneste skulle da være om der er plads til både adaptor og batteri. Og så er de da pænt dyre, men selvfølge væsentlig billigere end nye batterier og lader. 

 Tænker også at der ikke kan være det store i det, men ja prisen er rimelige stor til forskel hvis jeg skal have ekstra batterier og lader - specielt når jeg har rigeligt allerede.

Hvis man ser billeder af Makita DUR365UZ, ligner det at de bare ville stikke længere bagud, så tror ikke der er plads problemer.


Med tanke på at du skal have 2 konvertere og at der muligvis kommer told oveni, ville jeg nok købe Makita med batterier og lader. Man kan få den til knap 3200,- med 2 STK. 5 amh.

Dertil får man også gratis kanttrimmer Dur181z med i handlen😉


 Aldrig gå ned på udstyr!

Borst skrev den 17-06-2019 12:54:35

Med tanke på at du skal have 2 konvertere og at der muligvis kommer told oveni, ville jeg nok købe Makita med batterier og lader. Man kan få den til knap 3200,- med 2 STK. 5 amh.

Dertil får man også gratis kanttrimmer Dur181z med i handlen😉

 Hvor ser du det tilbud henne?

http://ipaper.ipapercms.dk/davidsen/haandvaerkermesse/?page=6


 Aldrig gå ned på udstyr!

Annonce

Det var et godt tilbud ellers, det må jeg lige overveje :-) bor i Kolding så ikke langt der hen :-)

Jeg har prøvet en der var 3-d printet plastic, meget lignende den du linker til, og også købt på ebay! Den duede ikke til noget! passede ikke særligt godt, sad for stramt, kunne nærmest ikke få den af maskinen igen og låse mekanismen var noget skrald.
Jeg har siden hen købt 2 adaptere, lavet a støbt plastic denne gang. De fungerede til gengæld udmærket, passede lige så godt, som om det var originalt og ser bare langt mere professionelt ud. Så støbt plastic: 👍, 3d printet plastic 👎
Og lad være med at bruge adapter når du oplader batteriet! disse adaptere har kun 2 poler (+/-) og mangler de ekstra poler til intelligent styring af opladning.
JLeth skrev den 23-01-2023 18:49:53

Jeg har prøvet en der var 3-d printet plastic, meget lignende den du linker til, og også købt på ebay! Den duede ikke til noget! passede ikke særligt godt, sad for stramt, kunne nærmest ikke få den af maskinen igen og låse mekanismen var noget skrald.
Jeg har siden hen købt 2 adaptere, lavet a støbt plastic denne gang. De fungerede til gengæld udmærket, passede lige så godt, som om det var originalt og ser bare langt mere professionelt ud. Så støbt plastic: 👍, 3d printet plastic 👎
Og lad være med at bruge adapter når du oplader batteriet! disse adaptere har kun 2 poler (+/-) og mangler de ekstra poler til intelligent styring af opladning.

 Dem har jeg også købt to af. Fungerer rigtig fint. 

Jeg er på udkig efter sådan en adapter. Hvor har i købt de adaptere I skriver der virker?
j12345 skrev den 18-02-2023 20:48:41

Jeg er på udkig efter sådan en adapter. Hvor har i købt de adaptere I skriver der virker?

 Ebay.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis