Tæppe i kæder

Hej,

Vi har en kælder, som har et koldt klinkegulv. (Dvs ingen gulvisolering)

Vi vil gerne gøre kælderen mere hyggeligt. I den forbindelse vil vi gerne undgå det kolde gulv og lægge et gulvtæppe på. 

Jeg tænker dog hvis man lægge et gulvtæppe på kan det være grobund for skimmelsvamp ?

Findes der et gulvtæppe man kan bruge i en kælder med koldt gulv og varm luft (stuetemperatur)?


På forhånd tak

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I mit musikrum har jeg lagt noget tæppe med plast knopper på bagsiden, som er beregnet til altaner mm.
Tæppet er 100% syntetisk, så du må ikke forvente at det bliver varmere i rummet af et sådant tæppe.

 Den eneste grund til jeg har lagt det, er at det er med til at lave en bedre akustik... 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Det gulvtæppe bliver vel ikke ligeså koldt som klinkerne?

Og også tænkt på et sisal tæppe. Men har ingen erfaring med det.

https://www.dintaeppekaede.dk/shop/vaeg-til-vaeg-707c1.html



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Og hvilken type tæppe har du?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis du søger på "altantæppe" så dukker der flere forhandlere op.
Jeg købte mit for snart 10 år siden hos tæppeland (tror jeg nok). Det er gråt og det virker selvfølgelig varmere end end et klinkegulv, men for mig handler det om akustikken.

Du skal være sikker på at der ikke er nogen fugt i gulvet, da tæppet ellers hurtigt vil blive jordslået og hvad deraf følger af dårligdomme  
Du kan kontrollere dit gulv ved at tage et stykke klar plastik (feks 30x30cm) og sætte fast på gulvet med tape hele vejen rundt.
Hvis der dannes kondens på plasten efter et døgn er det ikke et godt tegn.
Kældre er generelt mere fugtige end resten af huset, så derfor skal man være varsom med hvad der kommer ind i en kælder. Jeg har gennemtræk ca. 2-3 timer om dagen hele året rundt, for at holde luftfugtigheden på den nogenlunde samme som udendørs.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ok, hvis kommer der kondens, så skal jeg ikke have gulvtæppe?

Det tester jeg lige først :)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Det hedder kunstgræstæpper og feks Bauhaus har et stort udvalg. De er hårdføre og billige.


 

Hvad med et trægulv med luft mellem brædderne? Som på terasser.


Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis