Grunding og maling af fermacell plader i garage

Hej alle

Vi er i gang med at lave garage som skal kunne anvendes som gildesal. Vi har fået sat fermacell plader op og her kommer mine spærgsmål.

Jeg ved godt alle vil sige man skal fuldspartle. Vi spartler kun samlinger og skruehuller. Regner med to gange og slibning efter hver gang selvfølgelig. 

Herefter skal der grundes og males skalflex indendørs vandskuring på væggene.

De grunder man kan købe i jem og fix er de for dårlige. Der er kæmpe forskel på dem og så en multigrunder fra skalflex feks.

Håber nogle kan hjælpe.

Andre input er mere end velkomne

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du behøver ikke at slibe hver gang du har spartlet kun til sidst. Grunderen fra jem&fix er fin men man siger jo man helst skal arbejde med den samme producent når man grunder og maler. Da jeg aldrig har arbejdet med skalflex vandskuring kan jeg ikke sige om det SKAL være deres grunder. Men alle malinger jeg har malet med har jem&fix grunderen været fin


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

I min optik skal man ENTEN spartle, grunde og male ELLER grunde og vandskure ( som vist er filsning hvis man ikke skurer med en våd sten ) 

Altså køre over væggen med et bræt med grov sandpapir på, så grater fra skruehuller er jævnet, smøre med f.eks. betobinder og så trække filsemørtel på. Efter lidt tid køres over med passende fugtig filsebræt i cirklende bevægelser. De er vigtig at det er samme mand der filser hele rummet da det ellers godt kan blive lidt forskelligt udseende. Hvis plader er med spartelkanter trækkes de fulde med filsemørtel dagen før. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også