Problemer med varmeveksler, Fjernvarme

Hej  LDS

Efter at have skifter blandingbatteriet i bruseren, så køre min varmeveksler til brugsvandet på fuld knald. Hvis det har betydning så har vi fjernvarme. Har prøvet at skrue temperaturen på vandet helt ned, men det har ingen effekt.

Mvh

Thomas


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ingen der  ved ved hvilken vv,  men er helt sikkert ikke pga skift af batteri.

Jeg har haft lukket for hovedhane til vandet, og da jeg åbnede for vandet igen, så kom der brunt vand ud af vandhanerne de første 5-10 sekunder efter de blev åbnet første gang. Men kan ikke rigtig se nogen sammenhæng. 

Har også prøvet at skrue bypass ventilen om på nul på vandvarmeren, men det gør igen forskel.

Det er en Amnis BVT brugsvandvarmer

Hvad er det for et blandingsbatteri du har monteret? Hvis du har monteret et termostatblandingbatteri og der er bytter om på varm og koldvandsrør kan blandingsbatteriey ikke finde ud af at regulere. Nårmalt sidder varmtvandstilgangen i venstre side af blandingsbatteriet.


Søren O

Det er et Grohe precision start blandingsbatteri. Ser lige der står spejlvendt tilslutning i manualen (varm til højre - kold til venstre) Har det betydning.

Annonce

Det varme og de kolde vand SKAL tilsluttes rigtigt for at blandingsbatteriet virker.


Søren O

Du må jo kunne mærke om det ellers virker i køkken og håndvask. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis