Skifte bundventil i indmuret badekar

Som overskriften antyder har jeg et indmuret badekar, hvor jeg gerne vil sætte en messing bundventil i. Kan jeg det, når jeg ikke kan komme ind under karet?

Derudover har jeg et problem med en bundventil til min håndvask. Jeg har købt en Vola A62 bundventil, og når jeg monterer den i håndvasken, er det ligesom om, der mangler lidt dybde - når gevindet er skruet helt sammen, sidder bundventilen stadig løs og kan løftes ca 1 cm op og ned. Skulle jeg i virkeligheden have købt en A63? Og kan jeg redde mit fejlkøb ved at montere en plade under vasken og dermed skabe ekstra dybde (det er ikke synligt)?

Som overskriften antyder har jeg et indmuret... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Har jeg nu ikke set de steder hvor folk har brugt det til at fjerne kalk fra deres brusebattrier. 

Ja, det ville jeg helt sikkert godt kunne, men det vil kræve for meget arbejde desværre. Så jeg holder mig til bundventil i krom i karret:-(

Hvis du er heldig kan der åbnes til under karret, det har jeg oplevet med mit badekar.

En af fliserne på siden var fuget med silikone og kunne skæres ud. Prøv at prikke i fugerne, måske finder du den.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis