Emhætte tilslutning.

Hejsa.
Jeg har købt mig en Thermex Decor 600 på en auktion med ekstern motor sprint ny, dog har nogen haft kassen åbnet, og for sjov klippet ledningerne på enheden over men det vidste jeg så godt, inden køb, og fik den derfor ret billig.
Som udgangspunkt ved jeg godt man ikke selv må tilslutte sådan en enhed til strøm, men jeg tænkte at jeg ville sætte nye ledninger i enheden, og så få en elektrikker til at tilslutte den til strøm, men hvordan skal de 3 ledninger forbindes med hinnanden korrekt? ( 2 ledninger kommer fra emhætten, og 1 ledning fra ekstern motor på loftet)

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har de ledninger evt. farver og har du billeder af det hele? 


fase

Når der kun er 3 ledninger i hver, kunne det tyde på at tilslutningen foregår i emhætten. Altså den ene af de to er tilslutning til 230V ind i emhætten og den anden er afgang til motoren. Så skal du finde ud af, hvilken der er tilgang altså tilslutning til 230V. Jeg har ikke et diagram, men jeg kan da prøve at finde det v.h.a. google.


fase

Jeg har selv forsøgt at finde et diagram til den, men uden held. Hvis du har mere held med det, ville det være en stor hjælp :-)



Jeg har heller ikke fundet et diagram. Men så må man jo gå en anden vej, nemlig at finde f.eks. de ledninger, der via afbryder tænder for f.eks. lyset. Det kan jeg jo ikke hjælpe dig med, uden at have mulighed for at se forbindelserne. Måske kunne Thermex hjælpe dig.


fase
Annonce

Du bliver nødt til at skille emhætten ad og finde tilslutningsprintet. På det print er der markeret to terminaler med henholdsvis L og N. Det er de 230V kommer ind. Desuden er der markeret terminaler med, så vidt jeg kan se lys og motor. Prøv det.


fase

Tror ikke det er til megen hjælp, desværre :-) 

Kan du ikke finde ud af at skille emhætten ad? Så kan du heller ikke sætte ny ledning i.


fase

Det kan jeg sagtens, og jeg havde også uppet et billede, men det kom ikke, så prøver da bare igen....

På de to klemmer til venstre står der L og N. Det er tilslutningen til fase og nul, som, hvis det er en frithængende emhætte, skal føres op gennem røret, emhætten hæger i. De to andre sæt klemmer er mærket med motor og lys. Det fremgår ikke nemt af dit billede, men jeg har set det på et andet billede af printpladen som reservedel.


fase
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis