Bmw e46 330 d ryster meget når den står i tomgang

Hejsa med jer👍🏼 Jeg har denne e46 330d som er kørt 125000 km

Her på det sidste er den begyndt at gå ujævnt/ryste når jeg stopper op for rødt lys eller af anden grund bliver nødt til at bremse og stoppe op. Når jeg kører er det ingen problemer og når jeg starter den op om morgenen er der ingen problemer. Er der nogle kloge hoveder her inde, der kan give mig nogle tips før jeg tager bilen på værksted. På forhånd tak. 

Mvh kærebertha 


Mvh kærebertha
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

" kære-Bertha "

Kan være noget så simpelt som en utæt vakuumslange, men ellers her nogle bud:

https://www.bilgalleri.dk/grupper/bmwpower/862379-unormal_tomgang_e46


 

Har ikke selv så meget forstand på motor og mekanik, så hvis det er en Dyse eller flere🤗 er det så svært at skifte og er de dyre i indkøb? 


Mvh kærebertha

Og i forhold til Vakumslanger, så er de faktisk lige blevet skiftet, da jeg mistet turbo trykket lige pludselig. Men det er iorden nu, men selvfølgelig man ved aldrig om det er lavet nogle fejl i forbindelse med udskiftning af Vakumslanger. 


Mvh kærebertha

😁 Det lyder fornuftigt med en fagmand, men jeg har det nu altid bedst hvis jeg har en smule baggrunds viden inden man opsøger et auto værksted. Det findes vel ikke noget værre end at føle sig snydt når man forlader sådan et sted😖


Mvh kærebertha

Havde besøg af en e46 igår der gjorde det samme "gik 5½ cylinderet", der var dyse 4 skruet op på næsten 5 i korrektions mængden..  så han skulle hjem og skifte den.. :)

Super 😁 nu har jeg lidt forskelige ting som jeg vil forsøge at sidde mig lidt bedre ind i, før turen går til den lokal auto pusher mandag formiddag. Tak så langt, jeg vender tilbage efter mandag😁


Mvh kærebertha

Forresten kan indstillingen af koorektions mængden til dyserne være noget som det værksted der skiftet vakuum slanger har indstillet forkert? 


Mvh kærebertha
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis