Opdateret forum

Efter længere tids arbejde er den bagvedliggende forumsoftware på LDS blevet skiftet ud! En stor ting, selvom det syner af lidt på overfladen    

Det er et meget omfattende arbejde, at skifte forummet og det bliver gjort i flere etaper for at mindske risikoen for fejl pga. omfanget af kode.

Første etape er færdig og LDS er netop blevet opdateret. I kan ikke se de store forandringer på overfladen, fordi fokus har været på den bagvedliggende kode. Det betyder at vi fremover ikke er låst af gammel software. I næste etape kan der fokuseres på det synlige og på kommende, længe ventede funktioner. 

Af nyheder i første omgang kan bl.a. nævnes:

  • Hurtigere forum og vi kommer af med 10 år gammel kode   
  • Markering i et indlæg, hvis det er skrevet af trådstarter
  • Markering i tråd hvis en bruger er slettet (for forladt LDS)
  • Spam-kontrol: Flere begrænsninger mht. hvor mange tråde og hvor mange indlæg nye brugere kan skrive
  • Listerne med "Ulæste indlæg, Aktive indlæg mv." er blevet hurtigere


Skriv MEGET gerne her (eller via kontaktformularen), hvis I oplever problemer eller noget der ikke er som det skal være.


Mvh. AllanE
104 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ser en del fejl i loggen, men får ikke nok info til at fejlfinde   

Er der nogen der har (sporadiske) problemer med at se indlæg? Skriv gerne her eller til mig på ldssupport snabel-a lav-det-selv.dk

Giv mig endelig en URL til dét indlæg der gav problemer.

Tak   


Mvh. AllanE

Det ser ud til man ikke kan bruge Internet Explore, efter opdateringen, kan ikke svare på indlæg.



Vi prøver igen, i morgen --

Troede at jeg havde løst problemet med Explorer. Skal nok kigge på det. 

Men.... Det varer ikke evigt med understøttelsen af IE   


Mvh. AllanE

Det kunne være rigtig dejligt om funktionen med at kunne se nye indlæg i tråde man har læst (grå boks med sort pil) kunne komme til at fungere igen. Som det er nu er det total forvirring. Og klikker man på pilen kan man ende hvor som helst.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Man kan heller ikke rette i et nyligt skrevet indlæg


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg har ingen problemer oplevet. Men jeg har lagt mærke til hastigheden som er markant forbedret.

Det kunne være rart hvis man på sin smartphone (chrome) kunne få mulighed for at zoome ind på tekst og billeder.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

christiannielsen: Den er på listen over næste opgaver   

Kovas: Man kan godt rette i indlæg nu .... det virker ihvertfald når jeg tester. Er det også Internet Explorer du bruger?

Mht. de grå pile, så burde det også virke efter hensigten nu. Altså, når man klikke på "grå pil ned" ved siden af overskriften på et indlæg, så sendes man til første ulæste indlæg.

Hvad sker der når du klikker?


Mvh. AllanE

Hej Allan 

Jeg bruger firefox. Da jeg klagede over de grå pile var de sat på alle indlæg også selvom man ikke havde læst dem før. Og man kom et eller andet tilfældigt sted i rækkefølgen. Nu ser det ud som om de stadig er sat ved alle tråde jeg ikke har læst. Sådan mener jeg ikke at det var før. der  kom de kun når der var nye indlæg i tråde jeg læste.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 94 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis