Opdateret forum

Efter længere tids arbejde er den bagvedliggende forumsoftware på LDS blevet skiftet ud! En stor ting, selvom det syner af lidt på overfladen    

Det er et meget omfattende arbejde, at skifte forummet og det bliver gjort i flere etaper for at mindske risikoen for fejl pga. omfanget af kode.

Første etape er færdig og LDS er netop blevet opdateret. I kan ikke se de store forandringer på overfladen, fordi fokus har været på den bagvedliggende kode. Det betyder at vi fremover ikke er låst af gammel software. I næste etape kan der fokuseres på det synlige og på kommende, længe ventede funktioner. 

Af nyheder i første omgang kan bl.a. nævnes:

  • Hurtigere forum og vi kommer af med 10 år gammel kode   
  • Markering i et indlæg, hvis det er skrevet af trådstarter
  • Markering i tråd hvis en bruger er slettet (for forladt LDS)
  • Spam-kontrol: Flere begrænsninger mht. hvor mange tråde og hvor mange indlæg nye brugere kan skrive
  • Listerne med "Ulæste indlæg, Aktive indlæg mv." er blevet hurtigere


Skriv MEGET gerne her (eller via kontaktformularen), hvis I oplever problemer eller noget der ikke er som det skal være.


Mvh. AllanE
Efter længere tids arbejde er den bagvedliggende... Vis hele indlægget
104 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

yes, det er så fedt. Siden ser meget lettere ud nu og mere overskuelig. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hmmm, var lige så glad fordi nu virkede det hele så godt igen - det gør det så desværre ikke længere. Nu er det tilbage, hvor noget markeres som læst og andre tråde ikke gør det inde på “Aktive emner”. 

Personligt synes jeg, at der et fint overblik med udråbstegnene, men måske blot fordi, det er det vi har været vant til. 

Var ganske tilfreds med den gamle måde - skal måske lige vænne sig til det nye.

jhb: Var det de gamle ikoner eller dét at man skulle klikke på den grå pil for at gå til nyeste ulæste indlæg?

Til jer begge: Jeg tror, at ikoner er en vanesag. Målet med den nye ændring er, at skabe større kontrast mellem "læst" og "ulæst", samt at gøre det mere intuitivt for nye brugere. 

Men råb endelig op, hvis det ikke er godt nok i praksis! Så må vi justere.


Mvh. AllanE

djaydjay: Ja, jeg kan se, at der er problemer med "aktive indlæg". Det bliver rettet.

Men lige et spørgsmål til alle: Konceptet/funktionen "Aktive indlæg" er et levn fra det gamle forum...men i virkeligheden synes jeg, at vi bare bør have en funktion eller forumgruppe, der hedder "Indlæg fra alle grupper". Det gør vel egentlig det samme som "aktive indlæg", bare uden at man behøver vælge tidsperiode. 

Eller er det noget jeg overser?


Mvh. AllanE
Annonce

Lyder dejligt, at det bliver rettet igen   Det virkede ellers fint inden den sidste ændring.

Tror ikke du overser noget, om det hedder “Aktive emner” eller noget andet er jo ikke afgørende, omend jeg synes det er en rammende beskrivelse, og tidsperiode er egentlig også overflødig, synes jeg. Plejer lige at skimme ned til de seneste indlæg jeg har læst, hvad enten det er en dag eller flere siden jeg sidst har været på.

Hvorfor er nogle tal i "antal svar" i en given tråd røde, som fx. her: "Katte på taget om natten.." https://www.lav-det-selv.dk/forum/f/4 

Kunne man ikke "blackliste" nogle ord automatisk?? - feks. "førerkort" og xxx  andet? og når startindlægget er slettet - så fjerne det fra sideoversigten - det fylder meget i oversigten :-(

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Når jeg klikker mig ind på et nyt spørgsmål som er ulæst, springer/scroller browseren til det første svar i tråden. Er det ikke meningen at man skal starte ved spørgsmålet så man kan læse det først?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 01-08-2019 16:44:48

Når jeg klikker mig ind på et nyt spørgsmål som er ulæst, springer/scroller browseren til det første svar i tråden. 

 Det samme sker hos mig.

Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis