Opdateret forum

Efter længere tids arbejde er den bagvedliggende forumsoftware på LDS blevet skiftet ud! En stor ting, selvom det syner af lidt på overfladen    

Det er et meget omfattende arbejde, at skifte forummet og det bliver gjort i flere etaper for at mindske risikoen for fejl pga. omfanget af kode.

Første etape er færdig og LDS er netop blevet opdateret. I kan ikke se de store forandringer på overfladen, fordi fokus har været på den bagvedliggende kode. Det betyder at vi fremover ikke er låst af gammel software. I næste etape kan der fokuseres på det synlige og på kommende, længe ventede funktioner. 

Af nyheder i første omgang kan bl.a. nævnes:

  • Hurtigere forum og vi kommer af med 10 år gammel kode   
  • Markering i et indlæg, hvis det er skrevet af trådstarter
  • Markering i tråd hvis en bruger er slettet (for forladt LDS)
  • Spam-kontrol: Flere begrænsninger mht. hvor mange tråde og hvor mange indlæg nye brugere kan skrive
  • Listerne med "Ulæste indlæg, Aktive indlæg mv." er blevet hurtigere


Skriv MEGET gerne her (eller via kontaktformularen), hvis I oplever problemer eller noget der ikke er som det skal være.


Mvh. AllanE
Efter længere tids arbejde er den bagvedliggende... Vis hele indlægget
104 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Der var en knap > marker alle som læst< er den forsvundet i kampens hede.

HOV nu ser jeg at den bare har flyttet sig fra toppen af oversigten til bunden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hovsa, ser pludselig at mit postnr. fig. i indlæg (og kommentar) jeg har skrevet, dette på trods af jeg bevist har fravalgt at vise mit postnr.

Når jeg så går ind på min profil, for at rette (slette) mit postnr. - så er der intet? Er der spøgelser på færde     

Godt set! Det er rettet nu.

Lige en forklaring: Det gamle forum gemte en kopi af nogle enkelte brugerprofil-oplysninger (som f.eks. postnr) i sin egen "database". Vi har ikke brugt denne længe, men ved en fejl er de oplysninger bliver hentet og brugt de seneste par dage. 

I det nye forum bruger vi nu kun den "centrale" brugerprofil, som man bør. De ekstra/forældede brugeroplysningerne bliver slettet, når det gamle forum-modul bliver fjernet helt.


Mvh. AllanE
christiannielsen skrev den 15-06-2019 09:52:02

Det kunne være rart hvis man på sin smartphone (chrome) kunne få mulighed for at zoome ind på tekst og billeder.

 Jeg har rettet nu, så man kan zoome på mobile enheder (også i Chrome). Det virker fint på min (Android) telefon, men sig gerne til, hvis der er problemer på andre enheder.


Mvh. AllanE
ev elmand skrev den 16-06-2019 20:46:28

Jeg har før ønsket mig en måde at kunne klikke på en knap ved et indlæg så den forsvinder fra >ulæst< Så behøver men ikke at gå ind i de tråde hvor man ved de ikke er interessante for mig. 


Jeg har lavet en "marker tråd som læst"-funktion. Indtil videre er den aktiveret på "Ulæste indlæg"-oversigten.

Er det noget i den stil du har efterlyst, ev elmand


Mvh. AllanE

"ulæste indlæg"-oversigten er tung. Ligeledes "Lav-hus"-kategorien. Mangler du noget indexering på nogle af dataene.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har lige prøvet funktionen. Det er netop som jeg kunne tænke mig. Når jeg gennemgår oversigten og ulæste indlæg er der en del som jeg ved ikke interessere mig ( båd bil m.m.), Et tryk på knappen og når jeg så klikker på >vis ulæste indlæg< er alle de markerede pist væk Så går det hurtigere at gennemgå " dagens post"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Indlæggene kunne også forsvinde fra listen med det samme, men sådan kunne man blive ved :)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Super godt med opdateringen  jeg mærker helt klart også at det kører hurtigere. Og fed lille detalje med markering af hvem der er "trådstarter" i indlæggene.


Jeg oplever problemer med at uploade billeder her til aften. (Har ikke forsøgt tidligere efter opdateringen). Har forsøgt fra både min adroid telefon og fra Safari (MacOS). Enten forsvinder billedet bare fra indlægget inden jeg får trykket Gem ellers kommer der en fejlbesked om "noget gik galt".

Der er yderligere 64 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis