Opdateret forum

Efter længere tids arbejde er den bagvedliggende forumsoftware på LDS blevet skiftet ud! En stor ting, selvom det syner af lidt på overfladen    

Det er et meget omfattende arbejde, at skifte forummet og det bliver gjort i flere etaper for at mindske risikoen for fejl pga. omfanget af kode.

Første etape er færdig og LDS er netop blevet opdateret. I kan ikke se de store forandringer på overfladen, fordi fokus har været på den bagvedliggende kode. Det betyder at vi fremover ikke er låst af gammel software. I næste etape kan der fokuseres på det synlige og på kommende, længe ventede funktioner. 

Af nyheder i første omgang kan bl.a. nævnes:

  • Hurtigere forum og vi kommer af med 10 år gammel kode   
  • Markering i et indlæg, hvis det er skrevet af trådstarter
  • Markering i tråd hvis en bruger er slettet (for forladt LDS)
  • Spam-kontrol: Flere begrænsninger mht. hvor mange tråde og hvor mange indlæg nye brugere kan skrive
  • Listerne med "Ulæste indlæg, Aktive indlæg mv." er blevet hurtigere


Skriv MEGET gerne her (eller via kontaktformularen), hvis I oplever problemer eller noget der ikke er som det skal være.


Mvh. AllanE
Efter længere tids arbejde er den bagvedliggende... Vis hele indlægget
104 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Og nu sendte jeg ovenstående og kan ikke se knappen med ret. der er kun citer og anmeld.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hvis jeg er på "vis mine indlæg" så er knappen der på alle tråde på trods af at alle er læst for længe siden. den eneste hvor den ikke er er på denne tråd.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Et andet forslag: Giv indlæggene et #nummer så man kan referere til et bestemt indlæg uden at skal skrive tidspunkt for det indlæg man taler om eller svarer på.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg kan heller ikke rette et nyskrevet indlæg når det er postet. Kun "Citat" og "Anmeld" er til rådighed.

Opera 60.0


Hej Allan

Jeg har observeret følgende:

Hvis jeg går ind via 'aktive tråde' og vil skifte til side 2 kommer side 1 frem igen; dette sker kun første gang man prøver at navigere til de underliggende sider efter siden er loaded, næste gang fungerer det...

Det er tilsyneladende ligegyldigt hvilken knap jeg trykker på (jeg har prøvet med '2' knappen, '3' knappen og med 'pil højre'), men har ikke testet dette til bunds

Bruger Chrome (Version 75.0.3770.90 (Officiel version) (64-bit))


/Hideout



 

Annonce

Tak for god feedback, allesammen!

Man kan nu igen rette sine egne indlæg indenfor 30 min. efter det er skrevet.

Hideout, godt set mht. sideskift på "Aktive indlæg". Det er fixet og virker nu.

God ide med indlæg-nummer, christiannielsen. Jeg har set i gjort andre steder og det er faktisk meget smart. Det kommer på listen.

Kovas: Mht. den grå pil, så noterer jeg det og kigger på om vi kan gøre det smartere. Det virker (burde virke) på samme måde som før, men måske er det bedre, at den KUN vises når man rent faktisk har læst en tråd før, men der er kommet nye indlæg. Iøvrigt vil jeg gerne lave om på layoutet på oversigten over indlæg. Det er ikke intuitivt med en grå pil...det har vi ikke kunne ændre før - men det kan vi nu   


Mvh. AllanE

je_ns: Virker det hos dig i Internet Explorer nu?


Mvh. AllanE

Nej det gør det ikke, kan godt oprettet et svar, og indsætte et billede, men den står bare og køre i sløjfe og kommer ikke videre.

Det samme sker hvis man trykker på knappen "marker alle som læst"

Men nu skal du ikke bruge alt for meget tid på det, hvis du har andre vigtigere ting at rette.

ps dette er skrevet i edge


Vi prøver igen, i morgen --

Hej allane

Når man går ind i et indlæg, man ikke har læst før, kommer man til det nyeste indlæg, i stedet for at komme til starten af tråden. Er det meningen

Jeg er altså forvirret. Jeg er ret sikker på at tidligere så var firkenten med pilen der ikke før jeg havde læst en tråd og der så var kommet et nyt indlæg. Lige nu er det sådan at i  "vis mine indlæg" er den ved alle tråde og det giver ingen mening for dem læser jeg jo ikke igen før der bliver skrevet noget nyt. Som groundz også beskriver så giver det total forvirring at pilen kommer på ved en ny tråd inden man har læst den. Sådan var det altså ikke før.  Den skal komme når der er kommet nyt indlæg i en tråd man har læst. Hjertet som kun er en streg hvad er det til. Synes ikke jeg har set det før.

Feks tråden æbletræ den har jeg læst men der er ikke kommet nogen indlæg derfor skal pilen ikke være der. Nu kan jeg også rette.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 84 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis