Opdateret forum

Efter længere tids arbejde er den bagvedliggende forumsoftware på LDS blevet skiftet ud! En stor ting, selvom det syner af lidt på overfladen    

Det er et meget omfattende arbejde, at skifte forummet og det bliver gjort i flere etaper for at mindske risikoen for fejl pga. omfanget af kode.

Første etape er færdig og LDS er netop blevet opdateret. I kan ikke se de store forandringer på overfladen, fordi fokus har været på den bagvedliggende kode. Det betyder at vi fremover ikke er låst af gammel software. I næste etape kan der fokuseres på det synlige og på kommende, længe ventede funktioner. 

Af nyheder i første omgang kan bl.a. nævnes:

  • Hurtigere forum og vi kommer af med 10 år gammel kode   
  • Markering i et indlæg, hvis det er skrevet af trådstarter
  • Markering i tråd hvis en bruger er slettet (for forladt LDS)
  • Spam-kontrol: Flere begrænsninger mht. hvor mange tråde og hvor mange indlæg nye brugere kan skrive
  • Listerne med "Ulæste indlæg, Aktive indlæg mv." er blevet hurtigere


Skriv MEGET gerne her (eller via kontaktformularen), hvis I oplever problemer eller noget der ikke er som det skal være.


Mvh. AllanE
Efter længere tids arbejde er den bagvedliggende... Vis hele indlægget
104 svar
 Følg tråden
Der er 90 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
AllanE skrev den 05-07-2019 15:19:20

Ok, nu tror jeg at "læst/ulæst" endelig virker. Meld MEGET gerne tilbage, hvis I oplever at det stadig opfører sig underligt.

Her er en forklaring og eksempler på de 3 mulige tilstande i det nuværende system:


Rent, grønt ikon betyder at tråden og alle indlæg er læst


Udråbstegn (og ingen grå pil til højre) betyder, at tråden er helt ulæst.


Udråbstegn og grå pil til højre betyder, at tråden er læst, men at der kommet nye ulæste indlæg.

 Hej Allan

Efter ovenstående opdatering 5/7 virkede læste/ulæste i “Aktive emner”, men efter opdateringen den 9/7 så har det ikke fungeret korrekt.

Nogle markeres som læst, men andre gør ikke, - og jeg kan ikke finde nogle sammenhænge mellem, hvilke der sker hvad med. Men overblikket forsvinder lidt, når nogle læste emner forbliver med fed skrift.

djaydjay: Har du stadig problemet og sker det hele tiden eller bare nogle gange? Jeg har prøvet om jeg kan fremtvinge fejlen, men det lykkes ikke. Én gang har jeg oplevet at nogle tråde ikke blev markeret læst i "aktive indlæg"-oversigten, men lidt senere var den opdateret korrekt. 



Mvh. AllanE

Ja, det er stadig det samme. Nu hvor jeg lige er kommet på er er eks trådene "Skur på terrasse" og "Velux -Fakro -tråden" med svag skrift, som hvis de er læst, - men der er kommet nye indlæg siden jeg læste dem sidste nat.

Nogle får ikke fed skrift ved nye indlæg og andre bliver ikke markeret som læst. Og det er sådan lidt hist og pist, nogle markeres som læst og andre gør ikke, selvom de læses flere gange. Og det kan være både tråde med 2-3 indlæg og dem med flere sider, der er ingen synlig system i det. Og det er det samme uanset om det er pc, telefon eller ipad der bruges.

Edit: Hele siden 2 af "aktive emner" fremstår som læst undtagen tråden om Hokaidogræskar, som er uden indlæg, - men alle indlæg efter kl 07 i morges har jeg ikke læst.

Tak for den udførlige beskrivelse. Det er en god hjælp i detektiv-arbejdet   

Jeg er ret sikker på, at jeg har knækket den og LDS er nu opdateret. Meld meget gerne tilbage om det virker.

Derudover: Når man klikker på et ulæst indlæg, springer man ikke længere til første svar i tråden.


Mvh. AllanE

Yes, det hele ser ud til at virke korrekt igen. Mange tak.

Det tager min mac/chrome 12 sekunder at loade Lav-hus

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja, der er noget galt....

Jeg har genstartet og gjort nogle ting nu, men er ikke sikker på om det er den fulde løsning. Lige nu ser det ud til at køre fint, men jeg holder øje. Sig gerne til, hvis du / I oplever at det bliver sløvt igen.


Mvh. AllanE

Link kopieret direkte i teksten:

https://www.lav-det-selv.dk/

bliver ikke længere automatisk klik-bare.

Indtaster man linket virker det (delvist):

http://www.lav-det-selv.dk/

jenshøj, jeg kan godt se problemet. Det virker som om, at editoren (skrivefeltet) først håndtere links, når man trykker på mellemrum. Dvs. når der indsættes et link, SKAL man trykke mellemrum før det bliver til et klikbart link. Det samme gælder åbenbart, når man skriver det manuelt.

Irriterende! Og umiddelbart ikke nogen (nem) løsning på det. Men der er kommet ny version af editoren, som ser ud til at håndterer links bedre. Det er en større opdatering, som er lidt omfattende at lægge på. Men den er på listen over opgaver   

PS: Skal lige være sikker: Det er ikke et nyt problem, vel? Der er ikke (bevidst) ændret på editoren, så det bør virke på sammen måde som det altid har gjort.


Mvh. AllanE
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis