Kommer dampspærren inden gulvarme eller efter?

Hej.

Jeg er igang med at renovere et hus, hvor gulvet var helt skævt, så jeg valgte at bygge gulvet på strøer. Det skal lige siges at jeg skal have gulvvarme i, så jeg skal have novopan med spore i til gulvvarme. 

Mit spørgsmål er så, kan man placere dampspærren efter novopan pladerne kommer på ?
Kan varmen fint trænge igennem dampspærren, eller bliver den blockeret af dampspærren?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ville mene du skal lave opbygningen og smide pladerne på. Når gulvvarmen så er lagt smider du en dampspærre samt et lag pap på og derefter gulvbelægning :) 


I en strøgulvskonstruktion skal fugtspærre placeres direkte på betondækket. Der må maksimalt isoleres med 75 mm isolering midt på gulvet og 50 mm indtil 1 m fra ydervægge, med mindre der er isoleret under betondækket og i sokkel.

Jensen83 skrev den 14-06-2019 16:59:06

Ville mene du skal lave opbygningen og smide pladerne på. Når gulvvarmen så er lagt smider du en dampspærre samt et lag pap på og derefter gulvbelægning :) 


 okay. du tror ikke dampspærren vil blocker lidt varmen ?

Jacobn skrev den 14-06-2019 17:51:52

I en strøgulvskonstruktion skal fugtspærre placeres direkte på betondækket. Der må maksimalt isoleres med 75 mm isolering midt på gulvet og 50 mm indtil 1 m fra ydervægge, med mindre der er isoleret under betondækket og i sokkel.

Mit beton gulv var helt skævt. Der er nogle steder hvor jeg har lagt 160mm iso og andre steder kun 95mm, er det helt skidt eller hvad?
Nej der er ingen iso under betondækket. Grunden til jeg ikke har valgt at placere dampspærren på betondækket var fordi den var fuldt med skarpe sten, så der vil have kommet mange huller i.

Så er det måske bedst at droppe den helt?
hvor meget betyder det egentlig om der er dampspærre eller ej?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis