Svuppe Beton

Hej LDS.

Jeg står og har bestilt 2.05m3 flyde beton som skal bruges i min tilbygning, nu er min murer blevet forhindret i at være her når betonen kommer.


Alt er klar og det skal bare sprøjtes ind og svuppes.


Er det en opgave man godt kan klare selv? Har lidt svært ved at fnde en anden murer der har tid.

Er det meget besværligt at gøre selv?


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det besværlige er at få det helt plant og fint, hvis du ikke har prøvet det før, vil jeg anbefale at finde en der har erfaring, til at hjælpe.

Men alt kan jo reddes med betonslibning, og flydespartel, som dog koster både tid og penge.

Kan du ikke afbestille betonen til din mure får tid ?


Vi prøver igen, i morgen --

Jo, det er nødløsningen at afbestille, men har ventet længe nu og det skal også passe ind i vores eget program.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

At svuppe betyder at man rykker op og ned med en stang som er monteret med et 110 mm plastrør ligesom en kost eller haverive. Det rykker med flydebeton, og får det til at ligge nogenlunde vandret. 

For at få et vandret gulv skal du have nogle fixpunkter at styre efter. Det kan være nogle stumper jernarmering der er stukket/hamret lidt ned i isoleringen. De skal niveleres fuldstændig vandret inden betonbilen kommer, så du har dem til at vise den vandrette overflade. Så kan du nok styre det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Sådan en laser "vaterpas" som man kan sætte på svupperen, som giver et signal til selve afsenderen, som så fortæller om det hele er i vatter, er også uundværlig. 


Mvh. Christian M
 

Tak for alle jeres svar, jeg har valgt at kontakte en anden murer, som kan komme og ligge det ud.


Har dog laser der ligger 14.5cm over gulv, som vi kan måle ned fra, den kan lyse stort set hele rummet. Så håber jeg det går.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Det er også en god måde med sådan en laser streg. Og en erfaren mand er god at have på besøg. 

Men husk at du måske ikke skal have hele gulvet vandret. Der kan være forskel på dørhøjder som du skal tage hensyn til. 

Det er jo ikke smart hvis færdig gulv kommer et par cm OVER dørhøjde. så får du ikke mange gæster  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 16-06-2019 20:51:21

Det er også en god måde med sådan en laser streg. Og en erfaren mand er god at have på besøg. 

Men husk at du måske ikke skal have hele gulvet vandret. Der kan være forskel på dørhøjder som du skal tage hensyn til. 

Det er jo ikke smart hvis færdig gulv kommer et par cm OVER dørhøjde. så får du ikke mange gæster  

 Det gør det ikke, det kommer i samme plan som resten af huset, det er der taget højde for.

Også med den nye døråbning som kommer fra eksisterende hus og ud. (Det er der laserstregen er tegnet efter)

Synes det er helt rigtigt du har fået fat i en anden mure.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også