Koble netværks kabel til dataudtag

Hej Forum

Har brug for hjælp her.
Enten skulle jeg betale en elektriker 2000kr for at trække kabler eller jeg kan gøre det på min måde for 210kr. 

Har købt 2 CAT 6 dataudtag som vist på billede forneden. Jeg påsætter dem med dobbeltklæbende tape på en væg og trækker kablet langs kabelskinner oven på lister. Den ene skal sidde ved siden af mit kontor. Og cirka 11 meter i den anden ende skal det andet dataudtag sidde, ved siden af routeren. 

Mit spørgsmål er så:

  • Dataudtag er CAT 6. Kan man godt sætte et CAT 7kabel i? Er det bagud kompatibel?
  • Hvordan forbinder jeg ledningerne på mit dataudtag? Her på billedet er det et CAT 5e som jeg har klippet for at "øve" før jeg bruger mine CAT 6 og 7 kabler. Jeg synes ikke alle  farverne på CAT 5e kablet er det samme som på udtaget?
  • Hvad menes når man siger at bruger jeg A skal jeg også bruge A på den anden side? Det dataudtag på billedet , der er plads til to netværkskabler. I mellem terrminalerne står der ABBA og tal fra 1 til 8. 


Er med på at der er 8 ledninger. Lad os sige at jeg tager den blå ledning og sætter der hvor den røde pil er på billedet(nummer 4), er det så en A eller B, for 4 tallet dækker både A og B når man følger den opad til ABBA....

Glæder mig at høre fra jer..

Mvh H

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du vælger at montere efter A og følger de farveangivelser, som er angivet ud for A. Stikkene skal monteres efter samme metode i begge ender.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis