Overligger over vindue - hvilket materiale?

Hej

Jeg har sat nye vinduer i en væg hvor der ikke er nogen overligger over vinduet. Eller rettere sagt: der er en rem over vinduet som ligger på murstensmuren på hver side, men muren er jo 30cm tyk og jeg mangler derfor 10-15cm "væg" over vinduet.
Jeg har p.t. sat nogle 100mm Wediplader op og tanken var at pudse det. MEEEEN! det viser sig at Wediplade ikke kan holde til at man skruer fx. en persienne fast i dem og så det duer ikke.

Så er spørgsmålet bare: hvad gør jeg så!? skal jeg lave en en slags kasse derop under i krydsfiner med en tynd 10mm wediplade uden på der kan pudses på, eller findes der noget andet?
Som sagt skal er det ikke være noget der har en bærende funktion, det er udelukkende for at få noget over vinduet i murtykkelsen der kan holde til at sætte en persienne fast i og som kan pudses op lige som resten af muren skal.

Peter


Hej Jeg har sat nye vinduer i en væg hvor der... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 13-06-2019 22:21:21

Fabrin skriver: En gasbeton plade i etagehøjdeDe er ikke så nemme at få fat i enkeltvis.

 Ah ok. Nej det er nok ikke lige en mulighed her. Det skal være noget der kan købes uden større besvær.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også