Klage over udført arbejde

Jeg vil gerne starte med at sige, at jeg ikke er specielt krævende overfor små detaljer, men jeg synes simpelthen, at vi har fået en ringe behandling af håndværkerne. 

Vi er ved at få lavet badeværelse, og en murer har entreprisen. Først og fremmest skulle arbejdet tage 3-4 uger, men vi kører på uge 8 nu, og de mangler stadig en glasvæg. VVS'erne har i mine øjne været uduelige. De har bl.a. formået at lave to utætte samlinger, som selvfølgelig har sænket processen noget, men hele organiseringen af arbejdet har også være ueffektiv. Min største bekymring lige nu er, hvordan toilettet vil "føles" når glasvæggen kommer op. Opbygningen af badeværelset er overordnet det samme, men de har valgt (underforstået vi har ikke aktivt bedt om det) at gøre brusekabinen væsentlig bredere på bekostning af et meget smallere toilet. Der vil være knap 56 cm i bredder hvor toilettet er, og brusekabinen er 84 cm bred. 

Er det muligt at klage over dette? Vi har jo ikke skrevet, hvor bredt det ene og det andet skal være. Men sådan en løsning som DE har valgt nu, tænker jeg, kræver accept fra kunden, eftersom det er langt fra standard. 

Håndværkerne virker arrogante og uforstående, så er der noget grundlag for at gå videre med sådan en sag? 


Jeg håber, I kan hjælpe. Det badeværelse vil for evigt minde mig om denne dårlige oplevelse. 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja selvfølgelig kan du klage, men har der ikke været tegninger eller andet, kan det jo nok blive svært at komme nogen vejene med.

56 cm bred ved toilettet, det lyder da helt skørt, ved ikke om der findes miniumsmål, men da værd at undersøge.

Kan det ikke nås endnu, at sætte glaspladen, så der bliver mere plads ved toilettet?


Vi prøver igen, i morgen --

Der er ikke meget plads til nogen af delene..  men jeg mener jeg 60 cm. må være absolut minimum - det giver 80 til bad.. det er heller ikke meget.. så et sted, må du gå på kompromis..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du kunne jo prøve at sætte en træplade op, så du kan finde det optimale kompromis, for placeringen af glasvægen.

På vores ene badeværelse, er det også lidt småt med pladsen, men vi har dog 65 cm ved toilettet, og 80 cm brusekabine, vi valgte en væg med 45 gr hjørne det giver god plas ved toilettet.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg ved godt, at det er kompromisernes kunst. Der er ikke meget plads på badeværelset, men det fungerede fint før. Og det giver ingen mening at lave en normal størrelse bruser for at få ultralidt plads ved toilettet. Den bedste løsning må trods alt være et mindre kompromis begge steder. 

Væggen kan umiddelbart ikke være andre steder. Der er bygget en kasse til cisterne og der er undersænket i brusekabine. 

Hvis der ikke har været en aftale om placering af diverse eller tegning på noget, hvad vil du så klage over?

Du kan altid bede dem om at lave det om, hvis du vil betale for det. Jeg synes håndværkerens side af historien mangler i disse klagetråde. 

Håber I finder ud af det, så du kan gå på das med ro i maven 😊

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Din første kommentar er jo netop humlen ved det hele. Men så må jeg spørge igen, HVORNÅR er der nogensinde detaljerede tegninger i sådanne tilbud? 

Jeg er ikke fagperson og har ikke bedt fagpersonen specifikt at disponere pladsen sådan her. Han har desuden valgt at disponere pladsen anderledes end i det foregående badeværelse. Alt sammen uden at gå i dialog med kunden. Jeg synes faktisk ikke, at der er en anden siden af sagen. 

Jeg arbejder med kunder hver dag i form af patienter. Fagpersoner skal vide bedre og rådgive kunden bedst muligt. Her har ingen rådgivning været, og badeværelset kommer nok ikke ligefrem i hans galleri over flotte løsninger. 

nej, bare løsning med fliser  giver uro

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvad med svingbare glaslåger som "klappes ind" når bruseren ikke er i brug. Det har vi hos, og det fungerer fint uden at badeværelset "bliver klemt".


Søren O

Ja, det er rigtigt. Det kunne måske godt blive en god løsning. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis