Vedr. sandblæsning af hus - berettet klage?

Hej,

vi har købt et hus fra 1920 som sælgere desværre havde malet med plastikmaling - pænt var det, men fjernes skulle det også.. Jeg hyrede et firma og har fået huset sandblæst (samt modtaget et tilbud på at få det tyndfiltset efterfølgende). Jeg er dog blevet noget usikker på kvaliteten af arbejdet indtil videre.. Hele vejen rundt under udhænget på huset er der mellem 10-25 cm. maling som ikke er blevet fjernet og på den ene gavl er der ikke fjernet så murstene kan ses, falser (altså stykket til fra væg til vinduerne) er ikke ordnet og der er flere steder hvor murstenene ikke kan ses. Jeg har naturligvis talt med ejeren af firmaet, men han mente at det var helt efter bogen, svarene var; der hvor der sidder maling, der filtses bare uden på. Da jeg spurgte til om man bare kunne filtse uden på plastikmaling var svaret, ja det vil holde fint, det er jo ikke et udsat sted. Da jeg spurgte til gavlen som ikke fremstår med mursten, så var svaret at det intet betød, da det er to vægge, hvorved man ikke ser dem samtidig.

Mit spørgsmål går på, da jeg ikke selv har nogen viden på området, men fornemmer at jeg ikke helt får de helt ærlige svar (jeg vil jo gerne have lavet det ordentligt), om det er rigtigt - skal et sandblæst hus tage sig således ud som på billederne eller? Og kan man virkelig bare filtse uden på plastmaling (jeg kunne måske leve med oppe under udhænget, men samtlige vinduer vil have samme problematik). Jeg håber der er en med lidt mere forstand end jeg, som kan sige om det er helt hen i vejret hvad håndværkeren siger..

På forhånd tak

Anders

ps. har taget et par billeder som forhåbentligt viser de fine mure mv.

pps. man kan ikke rette i titlen på sit indlæg (hvis nogen synes der skulle rettes noget grammatisk..)

Hej, vi har købt et hus fra 1920 som sælgere... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Sikkert og det går nok fint i disse tider, når opgaverne bliver færre, så kommer der nok meget få skattekroner fra den virksomhed..

Ja, den er ikke helt i hus den behandling :-/

Hvis du ikke får løst problemet, så tror jeg at en skrupkop på en boremaskine eller vinkelsliber kan tage det, der mangler. 

Ift. at sandblæse helt ind til mursten, så er spørgsmålet jo hvad aftalen var. Om den var, at gå helt ind til stenene, eller om det "bare" er indtil brugbart underlag.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Han påstår netop, at det står klart og at han er færdig..

pilehave skrev den 14-06-2019 11:23:19

Ja, den er ikke helt i hus den behandling :-/

Hvis du ikke får løst problemet, så tror jeg at en skrupkop på en boremaskine eller vinkelsliber kan tage det, der mangler. 

Ift. at sandblæse helt ind til mursten, så er spørgsmålet jo hvad aftalen var. Om den var, at gå helt ind til stenene, eller om det "bare" er indtil brugbart underlag.

 Tak, jeg må nok i gang med boremaskinen. Aftalen var bare at huset skulle sandblæses og at han skulle gi tilbud på flisningen efterfølgende. 

Gad vide om man burde sætte sig ligeså meget ind i tingene når man går til tandlæge, læge og andre professioner..

Jeg takker for indspark

Stop. Det er en kæmpe opgave at slibe det væk selv. Jeg har lige slebet mit gasbetonhus, og det har taget mange dage, og krævet meget sved og arbejde. Er du klar på det? 

Af ren nysgerrighed: Hvordan ved du, at det var plastikmaling der var brugt før? 



Mvh. Christian M
 

Christian M skrev den 14-06-2019 12:20:51

Stop. Det er en kæmpe opgave at slibe det væk selv. Jeg har lige slebet mit gasbetonhus, og det har taget mange dage, og krævet meget sved og arbejde.

Af ren nysgerrighed: Hvordan ved du, at det var plastikmaling der var brugt før? 


 Det er heldigvis ikke hele huset, jeg vil nok afgrænse det til at fjerne malingen (så slibe rundt under udhæng og det der mangler ved vinduerne). Hvis du har slebet dit hus og det har en størrelse som mit, så har du sparet 17½k plus moms - med det jeg står med, så ville jeg ønske jeg havde gjort det selv - motion er sundt og projekter holder en beskæftiget  

Grunden til at jeg fandt ud af at det var plastik maling var fordi malingen begyndte at skalle af og revner hist og her. De stykker maling der faldt af var bøjelige som plastik, så de par håndværkere jeg spurgte var ikke i tvivl.. Men det tog også et par år fra vi havde overtaget huset og før det tror jeg, at det havde været sværere at konstatere det..

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også