Tilslutning af vand til opvaskemaskine

Hej LDS,

Jeg har i dag fået leveret en opvaskemaskine (inkl montering). Desværre kunne montørerne ikke finde ud af at tilkoble vandtilløb til opvaskemaskinen, så nu må jeg jo tage sagen i egen hånd. Det skulle jeg nok have gjort fra starten.

Jeg har vedhæftet to billeder, som viser hhv tilslutningen fra opvaskeren og hanen. Umiddelbart synes jeg, de ser ud til at skulle passe sammen, men når der åbnes forsigtigt for vandet løber der med det samme vand ved siden af. Det er som om, den ikke bliver skruet helt fast, og jeg tør ikke tvinge den rundt, af frygt for at ende med at koldsvejse det...

Ser noget mystisk ud? Mangler der et mellemstykke?

På forhånd tak :)

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må klage over leverancen, du har ikke fået leveret hvad du har betalt for. Du har den helt rigtige tilkobling med 3/4" gevind, og så er det "montørens" opgave og problem at tilkoble slangeforskruningen. 

Jeg kan ikke se på billedet hvad der er galt, måske mangler der en pakning. Prøv at tage et nærbillede af omløberen der skal skrues fast på vandhanen. Der er selvfølgelig også en teoretisk mulighed for at der er en revne i vandhanen.

Du kunne eventuelt prøve din vandhane af med en tilslutningsslange fra f.eks. en (gammel) vaskemaskine, hvor du så blokerer udløbet ved at knække slangen sammen.


Søren O

Hej Søren,

Jeg har klaget til Skousen over leveringen. Jeg er mildest talt mellemfornøjet over at de stiller maskinen og kører uden at det virker, når jeg nu har betalt for det. Det var min kæreste der var hjemme og havde taget fri. De havde i øvrigt aldrig set en lignende hane, som den vi har under vasken - jeg mener det er en ganske almindelig tilslutning?

Jeg har desværre ikke en anden slange jeg kan efterprøve med - men god idé. Jeg har kigget lidt på det selv, og jeg får egentlig indtryk af, at det er i selve tilslutningen fra opvaskemaskinen, at den er utæt. Når jeg åbner for vandet ser det ud til, at utætheden er hvor jeg holder min tommelfinger på billedet herunder. Så er der næppe så meget jeg selv kan gøre. Øv for et besvær - næste gang gør jeg det selv eller får en aut. VVS'er til det.




Hvis vandet kommer ud, hvor du holder fingeren, mangler der med stor sikkerhed, en pakning. Vandhanen er en ganske almindelig hane til fordeling af koldt vand til blandingsbatteri og opvaskemaskine. Så Skousen må på den igen uden udgift for dig.


fase

Er det en pakning, jeg selv kan lægge i?

Min tiltro til Skousens montører kan ligge et meget lille sted, og vil egentlig helst videre i livet og have opvasken klaret

Du bør lige undersøge om den røde prop skal være der. Se i installationsvejledningen. Pakningen kan du købe i et byggemarked.

Jeg har forstørret billedet op, og det ser ud til at den røde del er et filter, som skal være der. Det ser også ud til at der er en pakning, den sorte del. Så prøv at skrue omløberen lidt mere fast end før. Måske bliver den så tæt.


fase
Annonce

Jeg synes jeg har forsøgt at skrue omløberen vældig godt fast - lige meget hjælper det desværre...

Kan der være en fejl i selve det stykke, jeg skal skrue på vandhanen, så den ikke er tæt? 

Hvis du ikke kan få det tæt, må du bede Skousen om at lave en tilslutning, som er tæt. du har betalt for det. Du skal ikke gøre mere ved det, så du undgår at få beskeden, at du selv har ødelagt noget.


fase

Blot til opfølgning, så var min vicevært forbi og gav en hånd.

Han sagde at han skiftede pakningen, og så holdt det tæt. Slut med at bruge hvidevareforhandlernes montører.

Sød historie. 

*Skousens egne montører kan ikke få det tæt, men viceværten fixer det på 5 min. Gav du så en bajer til ham ?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis