Cykel holder til garage

Jeg er træt af at familiens cykler altid fylder alt for meget i garagen. Kan I anbefale en god cykel holder til garagen?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en tagrende bæring skruet fast på siden af tagspærret. Så løftes cyklens forhjul op og bliver sat i "krogen".


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Det er vist ikke godt til en fornuftig cykel.. det er hverken min Racer eller MTB, der skal have hjulet i sådan en dims   Det skal styre på stellet, hvis det ikke skal ødelægge..  Måske 2 tagrendebæringer under overrøret.. (duer ikke til damecykler så.. men de har vel også kraftigere hjul?)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har haft en racercykel til over 15000 hængene (vejede lige under 13 kg) på den måde i over 10 år, så cyklen kan sagtens holde til at hænge i sin egen vægt i forhjulet.
Men ok, der findes også fancy ophæng hvor du sætter en krog fast i styret og en anden i sadlen og så hejser den op i loftet. Sådanne bruges også af cykelsmeden, men jeg gætter på at familien ikke gider at bruge tid på at hejse deres cykler op hver gang de skal på plads i garagen   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

tjo.. men når hjulene alene når den pris - så ville du nok også være sart..  
Men det har jo også lidt at gøre med, hvad man forlanger af familien - at det hele ikke får lov at rode henne i et hjørne, bare fordi man skal kigge på skærmen i stedet   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

det er skævvridning af fælgen jeg tænker på - det er tydeligt at i ikke har haft en god cykel på max. 7-8.kg.  men ja, til familiens "dagligdagsskrammel" - så .. men hvis der ikke stilles krav, så ligger det bare henne i hjørnet alligevel..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur skrev den 13-06-2019 19:43:27

det er skævvridning af fælgen jeg tænker på - det er tydeligt at i ikke har haft en god cykel på max. 7-8.kg.  men ja, til familiens "dagligdagsskrammel" - så .. men hvis der ikke stilles krav, så ligger det bare henne i hjørnet alligevel..

Jeg vil da ikke håbe at du kan skævvride et hjul, ved at presse direkte ned på fælgen?
For om presset kommer fra den ene eller den anden side (så længe det ikke kommer fra siden) så betyder vel ikke noget?
Ellers skal mine 100 kg da ikke op på sådanne hjul, hvis de exer af deres egen vægt på en 7-8 kg.     


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Natur skrev den 13-06-2019 19:43:27

det er skævvridning af fælgen jeg tænker på - det er tydeligt at i ikke har haft en god cykel på max. 7-8.kg.  men ja, til familiens "dagligdagsskrammel" - så .. men hvis der ikke stilles krav, så ligger det bare henne i hjørnet alligevel..

Hvis dine fælge er så følsomme, undrer jeg mig over hvor du kører med din cykel. På et dansegulv?


 🤥


 

Bent Andersen skrev den 13-06-2019 20:55:56

Hvis dine fælge er så følsomme, undrer jeg mig over hvor du kører med din cykel. På et dansegulv?


 Ja, jeg kan godt høre, at gode fælge ikke er almindelige herinde :-(  
Jeg tænker, at hvis man hænger cyklen i fælgen, og skubber til den (når alle andre smider deres cykler hen i bunken) så risikerer fælg og ikke minds eger, at blive belastet skævt.. det er jo ikke et problem at køre på et hjul/fælg, når den kun får direkte tryk, mens vridning m.m. ødelægger..  derfor er cykelstativer, hvor man kører forhjulet ind i - no-go fra min side.. kun de med greb om styr/frempind duer...

men gør med jeres cykel, som i lyster - hvis man vil passe på den, så kan hejsebeslag købes for ca. 150,- (eller laves selv) og så ser det mere ordentligt ud (i min optik)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis