skift af gulvbelægning i køkken

Jeg kunne godt tænke mig at skifte gulvbeklædningen i mit køkken til fliser. Der er så bare lige et problem - køkkenet skal ikke skiftes. Hvad gør man her bedst? Skal alle elementer afmonteres incl. sokkel så man kan lægge fliser i hele rummet - eller skal man springe over hvor gærdet er lavest.

Det kan nemt blive et problem - især når bordplader osv. skal af - og hvad med vægfliserne  hvis de revner.

Et godt råd søges derfor.


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har lige været med til at tage køkken ud hvor fliser er lagt ind imod elementer. Det er noget jusk. Køleskab kunne ikke komme ud, den stod ligesom nede i et hul, og kunne ikke løftes op uden at overskab skulle afmonteres. Fliser er lagt ind imod fodlister o.s.v. 

Men hvis du ellers har højde nok så kører du fliser ind under opvasker og evt. køleskab så er du godt på vej. Fodlister tages af og flyttes op over fliser. Det rigtig nok et meget større arbejde at tage alle elementer ud.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej

Ja, alle lister skal selvfølgelig af og jeg tror også at der lige netop er plads til at lægge fliser under opvaskeren.

Jeg kan se på min arbejdsplads - her har man lagt fliserne i hele rummet før man satte elementerne op i kantinen / køkken som er i et rum.

En af mine kollegaer har et hus fra år 2000 hvor man har sat elementerne direkte på cementen og så lagt fliserne rundt om elementerne bagefter - lidt bøvlet, den dag han sælger huset er det jo ikke sikkert den nye fru Hansen vil have sit nye køkken stående på samme måde - så det er lidt kringlet, men jeg må jo se hvad der kan lade sig gøre.

Det ender måske med nyt vinyl - vi får se.




 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis