Olie- og træpillefyr

Haves:

Et oliefyr med kældertank og et træpillefyr. Begge kedler er tilsluttet hver sin skorsten og placeret i hver sin bygning. Oliefyret er placeret uhensigtsmæssigt i ft. varmeanlægget og service. Desuden skal skorstenen fejes, uagtet fyret "aldrig" anvendes - det er kun som sikkerhed i ft træpillefyret, som er lidt ældre.

Spørgsmål:

Er det lovligt, at flytte oliefyret til samme skorsten som træpille fyret, og sfl. samtidigt flytte tanken eller skifte den til en mindre plasttank?


Jeg kan alt - når det lykkes.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tag fat i din skorstensfejer. Det er ham der i sidste ende skal godkende fyringsanlægget. Når begge kedler er tilsluttet samme skorsten, er det den samlede effekt på begge kedler der skal passe til skorstenen.

Skorstensfejere er normalt omgængelige mennesker der gerne vil rådgive, og det er normalt noget der gøres gratis.


Søren O
Søren O skrev den 12-06-2019 22:24:03

Tag fat i din skorstensfejer.


Det havde jeg også tænkt mig at gøre. Men det er nu ikke så meget tilslutningen til samme skorsten jeg i første omgang er i tvivl om. Det er mere det, om man må flytte et eksisterende ældre oliefyr indenfor samme matrikel. Det er jo ikke længere tilladt at installere nyt oliefyr, hvis anden opvarmningsform er mulig. Og her er jo træpillefyr (i forvejen).


 


Jeg kan alt - når det lykkes.

Jeg er ret sikker på at når først man har afmonteret og nedtaget et ældre oliefyr (kedlen), må det ikke installeres og genopstilles igen andet steds i boligen, med mindre det opfylder de seneste krav til virkningsgrad/emissionsudledning. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis