Mercury Sea Pro 40 HK - Klargøring/Reperation af motor

Hej allesammen! 

Jeg har en Mercury Sea Pro 40 HK motor, som sidder på en speedbåd og som trænger til en hånd. 

Jeg købte båd og motor for et par år siden og den har sejlet året før det, men sidder nu fast. 

Der er sikkert flere ting jeg skal have gennemgået, men er nu startet et sted. Jeg fik i dag løsnet styret, men flywheelet (hvad hedder det på dansk?) er helt fast og flytter sig ikke en my. 

Hvordan får jeg løsnet det hensigtsmæssigt og hvad for en olie kan jeg hælde ned i cylinder hullerne for at få den til at løsne sig? 

Der skal lige nævnes at jeg intet aner om båd og motor, men kunne godt tænke mig at lære det og indtil videre er det gået godt. 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10218561508003927&id=1083038609

Mvh Steinunn


Mvh Steinunn 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

flywheel = svinghjul


Finnband

Jeg har selv lige haft det samme problem, som skyldtes den o-ring der sidder og tætner i enden af styrestangen havde sat sig i spænd og klemte på styrestangen. Jeg behøvede bare at løsne bøsningen i enden, og med en pincet, fiske o-ringen tilbage i sit spor med lidt fedt. Lille operation med stor effekt.

Mvh Cand

Hej, Cand og mange tak for dit svar. 

Du mener o ringen der sidder i toppen af styrestangen? 

Det vil jeg prøve og se på! Mange tak! 


Mvh Steinunn 

Bøsningen sidder på motoren hvor dit styrekabel kommer udad (Teleskop siden) og o-ringen skal sidde derunder for at tætne så fedtet ikke trænger ud. 

Mvh Cand.


Annonce

Okey det må jeg kigge på. 

Jeg fik løsnet svinghjulet i dag, men det kan simpelthen ikke dreje rundt. Jeg har prøvet at sætte rørtang og forlænger arm på, men det flytter sig ikke en my. Jeg har prøvet at banke på stemplerne, igennem tændingsrør hullerne, men der sker ikke en dyt. Nogle gode råd til at få det løsnet? Suk! 


Mvh Steinunn 

Sprøjt noget rustløsnende ind ved tændrørene, vend motoren så tændrørene vender opad, og lad det virke i en uges tis.

Undlad at bruge vold, så skader du bare motoren, går den ikke løs, så adskil motoren.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis