Væghængt Gerberit toilet løber

Er ny, så håber at det her er det rigtige sted.


Som sagt så løber vores væghængte toilet. Jeg har adgang til cisternen fra toppen (se vedhæftede billede). Det ser umiddelbart ud til at toilettet løber fordi der løber vand ned i det rør jeg har sat en ring om. Det begynder i hvert fald først når vandet når derop over efter udtræk. Jeg kan stoppe ved at lukke helt for vandet, men det er ikke en optimal løsning at tænde og slukke hele tiden :)


Jeg håber at i kan hjælpe mig. 

Mvh _Kasper

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Rens bundpakning https://youtu.be/es8SJ-1CFcU?t=203 

og indløbsventil https://youtu.be/es8SJ-1CFcU?t=254
(som er årsagen i dette tilfælde, men altid godt at rense bundpakning osse, nu du er i gang)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

du skal have frontpanelet af, du finder ud af hvorfor når du gør det.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Mange tak for hjælpen.

Jeg kan ikke få frontpanelet af. Det lader ikke til at klikke op på samme måde som i videoen. Nogen input til hvordan jeg skal gøre?

Annonce

det skal en af vejene. op ned venstre højre. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det kan godt sidde lidt fast, men det skal nok slippe. Jeg vil satse på opad, da de cisterner jeg kender med det indmad på dit foto, har frontpaneler som skal skubbes op.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
_Kasper, fik du løst problemet? Jeg har samme system, og har renset alt, men det løber stadigvæk. Nu mistænker jeg at det er bassinet, som garnituren går ned i, der trækkes lidt med op, når der skylles ud. Jeg har haft den ude og forsøgt at få den sat godt fast igen, men det føles som om den hele tiden kan vippe lidt. Er det noget I andre kender til?

Rettelse: Jeg så lige at det ikke er det samme, men er modellen Geberit dual flush AP140. Jeg kan se flere steder, at skyllegarniturenhar fået kritik. Kan de betale sig at købe en af Geberits andre skyllegarniture?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis