Vaskeklasse på Maling

Er der en der kan hjælpe med en definition af de forskellige vaskeklasse på maling? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vaskeklasse 1 er det bedste. Vaskeklassen viser hvor nemt det er at vaske overfladen på en maling uden den tager skade. 

Jo højere glans jo bedre vaskeklasse. Der er dog nogle nye malinger matte malinger der har bedre vaskeklasser end i gamle dage.

Så bedste vaskeklasse til køkken og højere glans til bad.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Tak for svar.

Jeg spørger fordi jeg skal have malet min garage indvendig på pudset/beton vægge.

Der kan til tider godt være en del fugt på væggene.

Min maler han har foreslået denne maling: http://www.caparol.dk/produkter/lof...aling.html

Hvad er din holdning til dette produkt?

Caparol er en god producent og silikat passer perfekt til fugtige vægge. Så det er perfekt. Vil dog sige at du burde finde årsagen til at der er så meget fugt i dine vægge og få det udbedret inden du malerbehandler. Men det kan selvfølgelig også blive et større arbejde.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Ok. Det var bare den vaskeklasse 2 som produktet har, at jeg var nervøs for. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også