Kan man undgår det brune/sorte under vandlinien i sit toilet?

Nu har jeg snart boet en del steder, og alle steder har der været brunt/sort fra vandlinien og ned i toilettet. Og nej det er ikke lort. 

Det kan tilsyneladende ikke fjernes selv med heftige kemikaler som Kaustisk Soda eller andet heftigt. 

Nu fik jeg helt nyt badeværelse for ikke en gang 3 mdr siden, og nu er fænomenet ved at opstå igen! På et helt nyt toilet?

Kan man gøre noget for at undgå det, eller fjerne det nu det trods alt kun lige viser begyndende tegn.

Mener en engang sagde det er fordi der er "okker" i vandet. men det aner jeg ikke hvad er?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der bliver ikke brun/sort i vores toilet, men der sætter sig store mængder af kalk. En sagde at det var fordi at blyglassur var blevet forbudt. Noget andet jeg tænker er at alle har gulvvarme som alt andet lige fordamper mere vand fra vandlåsen. Jeg bruger sådan en her fra tid til anden. Den tager kalken nemmere end diverse  kalkfjernere.  https://www.jemogfix.dk/wc-skurestick/1140/9042674/ 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Har ikke selv fået det afprøvet, men har lige hørt at hvis man kommer en opvasketabs, i toilettet, og gerne hvis man ikke skal bruge toilettet i nogle dage, skulle også være fint at komme en tabs i cisternen.


Vi prøver igen, i morgen --

Okay, vil prøve det med opvaske tabs. 

Mit badeværelse er godt nok helt nyt, men det har ikke gulvvarme, så næppe derfor.

Ellers vil jeg prøve med den skurestick der. 

Ville bare helst helt af med "fænomenet" gg

Men hvis det er sådan med alle toilletter, så må jeg jo bare skure, men ødelægger det ikke bare emaljen hvis man bruger sådan en fx en gang pr uge?

Skal måske lige nævnes at det kun er mig der bruger toilettet - ikke en kone og 3 unger oveni, hvis det har noget at sige.

Alle vandrør i ejendommen er skiftet samtidigt med nye badeværelser. 

Saltsyre. Er det mere heftigt end kaustisk soda?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis