Tjæreskum bølger ved bølgeeternit tagplader

Jeg er ved at få udskiftet et Gl. Eternittag på mit kolonihave hus, med  et nyt eternittag b6 bølgeplader. Taget har 20 grader hældning. Vi har brugt de Gl. Lægter og isolering hvor det var godt nok. Vi har kommet disse tjæreskumsbølger på nederste lægte for at undgå uvelkomne indflyttere! Jeg finder ud af at de bliver våde ved regn, men tørre hurtigt igen... ? Kan det skade lægten? Og kommer der ventilation nok til taget? 

Håber på at nogen har erfaringer og kan give mig råd?  Tak.☺️

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De trekanter er jo netop lavet så der kan komme luft igennem så jeg tror ikke der umidelbart bliver problemer med udluftningen under taget men der vil være fugt undertrekanterne længere end hvis den ikke havde været der og det er altid dårligt hvis fugt bliver liggende på ubehandlet træ længere end højet nødvendigt.

Hvorfor kommer der regn op under taget når det regner? Det lyder ikke så godt.

Hej 

Tak for dit svar. Ja, jeg tænkte jo også at de "tjæreskumklodser" var åndbart. Jeg ringede til cembrit og forhørte mig. Der sagde de at det var de ikke! Og hvis man brugte dem, f.eks. oppe ved rygningen, skulle man sørge for udluftning.....

Ved udhæng er der de reglementerede 6cm. Men vandet må slå op fra tagrender tænker jeg?

Tak for din interesse.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis