Terrassedør, hvilken?

Hej med jer.

I forbindelse med mit altanprojekt skal jeg have en terrassedør i stuen. Den kommer til at sidde mellem to brede gulvvinduer med lidt sprosser, disse er i "mahogny" og fine. Men trods det forventer jeg det skal være en træalu dør der skal ind. Tænker det er det der sker når der på et tidspunkt skal nye vinduer til, de er trods alt fra 2001.

Men hvilken dør??

Jeg har kigget lidt mod Rationels "vinduesdør" da den har temmelig smalle rammer, hvilket passer rigtig godt ind da der er udsigt hvor den skal sidde... Tænker også det bliver en dørplade med kun en rude, selv om det passer med tre i forhold til vinduerne den skal sidde imellem....

Eller skal eg til at lede efter en (brugt) mahogny der kan bruges indtil vinduerne skiftes, en gang i fremtiden.... Problemet med traditionelle terrassedøre er bare de har så brede rammer og kun giver lidt lys i forhold til de nye slanke....

Lidt erfaringer med Rationel "vinduesdøre" vil være fint og generelle råd omkring terrassedøre, kvalitet pris osv.

https://www.rationel.dk/doere/terrassedoere/vinduesdoere/



MVH Njord
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har haft mine vinduer og døre fra rationel siden 2013 og kan ikke sige det mindste negativt om dem....... har både en enkelt og dobbelt terrassedør 

Kan se på rationel hjemmeside at den jeg har hedder den originale den ny som har en smallere ramme kunne ikke fået for 6 år siden så jeg tro ikke at du kan få nogle erfaringer med den nye da den ikke har været på markedet så lang tid endnu, men jeg tænker at selve det mekaniske i døre er ens på den originale og den  nye 

Outlines vinduesdøre er fine, har lige fået et par stykker.

Personlig erfaring siger mig at rationels finish er blevet noget sløj efter produktionen er røget til polakland

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Skift da det hele nu! Så bestemmer du selv over din fremtid. Tænk sig, hvis du ikke kan få vinduer med profilen efter din nye dør, når de er udskiftningklare. Desuden får du mindre varmetab med nyt glas og Du bliver fri for at vedligeholde, hvis du vælger den nye træ/alu med smal ramme fra Rationel. Du kunne endda få et stort parti monteret med skydefunktion. De fejler for øvrigt intet. Der er monteret den type overalt vores datters hus for 4 år siden og de er superduper - også en meget stor skydedør.





 

Ro på Uldal..... Min økonomi skal jo også være til det.....

Mine vinduer og døre er faktisk fine og holder min 10 år mere... Og til den tid ryger altandøren med i udskiftningen....


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis