Væggen snakker

Hej 

Jeg har skrevet herinde før om lydisolering af etageadskillelse. Vi bor i et dobbelt hus med 2 lejligheder oven på hinanden. Vi ejer begge lejligheder. 

Problemet er at der er meget lydt mellem de to etager. Jeg har hele tiden fokuseret på loft eller gulv men er blevet ret sikker på at det største problem er væggene. Væggene er af leca blokke og når jeg sætter øret på væggen i stueetagen kan jeg nærmest høre samtaler på 1. Salen. Lyden vandrer simpelthen i væggen.

Hvad kan man gøre ved det? Er der nogle der har prøvet noget ligende? 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Problemet er jo nok at leca-væggene ikke vejer ret meget i forhold til fx en murstensvæg.

Jeg ser to mulige løsninger. Enten at gøre selve væggen tungere eller at lave en forsatsvæg.

Væggen kunne gøre væggen tungere vha to lag fibergips (fibergips fordi den tungere og mere lyddød end alm gips). Ved ikke hvor stor effekten vil være men der er også den fordel at det er begrænset hvor meget plads den vil tage.

Men der kan også bygges en forsatsvæg. Dvs en væg der ikke rører den oprindelige væg men udelukkende er fastgjort i gulv og loft. Igen to lag gips (måske fibergips). Der holdes lidt afstand til den oprindelige væg (10-15mm) og der isoleres imellem lægterne eller hvad du nu bygger skelettet af. Isoleringen skal ikke røre den oprindelige væg. Væggen vil selvfølgelig tage plads ind i rummet (afhængig af hvad skellettet laves af) men vil selvfølgelig også virke varmeisolerende. 


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis