Bygge skur under udhæng af tag

Hej Lav-Det-Selv

I øjeblikket er jeg i gang med et projekt omkring et skur, og normalt beskæftiger jeg mig aldrig med håndværksmæssige opgaver, men på baggrund af opgavens omfang, så vil jeg gerne give det et skud. 

Sagen er, at jeg skal have bygget et skur med lodrette profilbrædder. Skuret skal egentligt placeres under udhænget af taget. Dermed vil skuret skulle placeres op af en murstensvæg, hvor der er i forvejen lagt belægningssten på området. Udhænget bliver selvfølgeligt støttet af en murstensstolpe, som jeg vil benytte i stedet for at grave en decideret stolpe ned. Ergo, der skal blot udføres en facade med en enkel stolpe, som skal ned i jorden, da murstensstolpen og selve muren benyttes fremfor at grave 3 ekstra stolper ned. 

På baggrund af at jeg kun skal opsætte en facade samt dør, vil det så være nok kun at benytte tværstivere/løsholte, som der sættes fast på vinkelbeslag på murstensstolpen, selve muren og den opsatte træstolpe? Dertil vil der selvfølgeligt komme skråstivere på for at stabilisere. Jeg er meget i tvivl om det vil være en stabil løsning, eller jeg skal opsætte træstolper hele vejen rundt, som et tradtionelt skur med rem og det hele. 

Jeg har ud fra bedste evne prøvet at lave en tegning over skuret. Den fjerde side består af mursten, fra der hvor træet ophører og muren starter. Taget hænger et godt stykke ud over murstensstolpen, men opgav at få det tegnet. Jeg håber i kan hjælpe, så jeg kan få lavet et stabilt skur, der kan benyttes i mange år.


0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis