Radiator rør fra væg - bedste løsning?

Hej, jeg har desværre kommet til at snakke forbi min vvs'er. Han spurgte om jeg ville have faste rør, og jeg sagde nej at jeg ville have pex hele vejen. Han troede så at jeg også mente ud af vægen, da der var det ved en radiator som er blevet sløjfet.

Der er nu pex rør ud af vægen, og en ven sagde om jeg ikke ville have haft faste rør ud af vægen, da det er pænere end pex. Der er OSB plade lige nu og kommer ét lag gips på udenpå OSB.

Hvad er den bedste løsning?

1) Skære OSB pladen fri i et snit langs lægterne (der er papiruldisolering under) og fastmontere en koblingsdåse og så skrue OSB pladen fast igen

2) Lade det være som det er nu med pex ud af vægen, og så sætte et Radiatoropføringsrør/skjuler på for at skjule pexrøret

3) evt en tredje løsning???

LINK TIL BILLEDE https://imgur.com/a/Fo4P8g3

Nogen der kan rådgive mig hvad den bedste løsning er?

VVS'eren siger jeg kan få det som jeg vil have det.

TAK!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke bare skære det sorte rør af glat med væggen, så bliver der kun et kort stykke PEX synligt, og hvad der måske er mere vigtigt, du undgår to samlinger, som er potentielle utætheder.


fase

Jeg siger heller ikke, at det tæller som en skjult samling. Men en samling er vel, generelt betragtet, en mulig utæthed.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis