Ventilation - teknisk spørgsmål

Hej med jer,

Dem med forstand på ventilation må gerne lige byde ind her :-)

Vi er igang med etablering af nyt badeværelse på vores 1 sal i huset, og har i den forbindelse brug for lidt ventilation, vi har i forvejen en kanalmotor fra lindab med hygrometer (LHS25H) og hastigheds regulator, kan jeg på smart vis tilkoble et hygrometer mere i klemrækken til motoren og føre mit spirorør til det nye bad også, så jeg blot beholder den ene motor...

Og jeg er også med på jeg kun kan sætte hastigheden 1 sted.

Håber i kan forstå hvad jeg mener :-)

Mvh

Jesper

Mvh
Jesper
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror det mere er folk med el forstand der kan sige noget om det  

Den ekstra hygrometer skal sidde på samme klemmer som din nuværende hygrometer. Det kommer lidt an på hvordan dine kabler er ført nu. Hvis det er muligt er det sikkert enkelt at tilslutte den ned til den anden hygrometer. 

Den skal jo have fase, nul og en tændledning op til klemme F i ventilatoren, og naturligvis fra samme sikringsgruppe som den nuværende. Så det er ikke sikkert det må blandes med lysinstallation på det nye badeværelse. 

Det medfører så at din kanalventilator starter op på den valgte hastighed uanset om det er det ene bad eller det andet der er for fugtigt. Og slukker når sidste bad er kommet under fugt grænsen. Da du kobler mere på bliver der nok tale om at der skal skrues lidt op på hastigheden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Heldigt man har en far der er installatør, han kommer imorgen kl 9 så må vi se på det - jeg tvivlede blot om det kunne lade sig gøre her i de gode aftentimer ;-)

Alle vægge står stadig åbne, så vi kan sagtens komme til samme klemrække.. :)

Mvh
Jesper

Så kunne jeg jo have sparet min forklaring  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis