Tørretumbler hyler, når den er slukket 🤔

Har for nyligt tilsluttet vaskemaskine og tørretumbler, men tørretumbleren afgiver en ret højfrekvent hylelyd så snart jeg slår relæet til, den behøver ikke engang være på et program. Det er en brugt jeg har overtaget fra et dødsbo, så kan ikke engang spørge tidligere ejer. Dog er maskinen nok højst et halvt år gammel. 

Svigermor er elektriker og mener tilslutningen er korrekt rent el mæssigt.

Nogen der ved hvorfor den hyler?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

tilslutningen ser ok ud .Jeg tænker det er en strømforsyning i tumbler  der giver hyle lyden

Få lige svigermor til at måle spændingen, for at være sikker på at fødekablet er korrekt tilsluttet i den anden ende.

Du skal have monteret aflastninger i samledåsen på ledningerne til vaskemaskine og tumbler.


Søren O

Søren, forhåbentlig er det ikke svigermor, der har lavet installationen. Men hvad er det, der hyler? Er det en alarm for et eller andet. Luk maskinen op og find ud af, hvor hyletonen kommer fra.


fase

Lyden kommer fra displaydelen på tørretumbleren, den hyler selvom maskinen er slukket og det er en konstant lyd, jeg kan nok bedst beskrive det som den lyd et gammelt billedrørs fjernsyn laver ved opstart

Annonce

Så må du jo ind bag displayet for at se, hvad der hyler. Få din svigermor til at hjælpe dig :-) 


fase

Fabrin: Trådstarter skriver i første indlæg at hans svigermor er elektrikker. Derfor min kommentar, og ja - der findes også dygtige kvindelige elektrikkere.


Søren O
Søren O skrev den 13-06-2019 21:39:59

Fabrin: Trådstarter skriver i første indlæg at hans svigermor er elektrikker. Derfor min kommentar, og ja - der findes også dygtige kvindelige elektrikkere.

 Hvorfor skulle der ikke findes dygtige kvindelige elektrikere. Jeg mener ikke at have givet udtryk for andet. Hvis du mener din kommentar med den manglende aflastning og min deraf følgende kommentar, så afslører billedet en installation udført af en ikke faglært. Men jeg mener, at man måske kunne prøve at finde ud af, hvad der hyler og derefter finde årsagen. 


fase

Fabrin: Ok, jeg bøjer mig - jeg kunne jo lige have læst dit indlæg ordentlig.   


Søren O

Så er det heller ikke være.  


fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis