Reparere spær

Hej!

Er ved at "ordne" efter en fugt skade i garagen, og har fundet ud af at mine spær ender er rådne.


Kan man så skære det dårlige stykke af - self. med understøtning først, og så forlænge med nyt spærtræ i samme dim. 45x120 og sætte en laske på den ene side med 2 x 2 gevindjern + buldog skiver + firkant skiver og møtrikker udvendigt. Laske tænker jeg skal være en lille meter, med 30 mellem gevindjern.

Eller skal der være en laske på begge sider?

Pft.

Michael

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvordan med spæret længere bagud, der er banket en trekant af osb plade på, måske det har haft samme skavank ?

Jeg ville bruge noget 22mm tagkrydsfiner, og lave 2 stk trekanter der passer, og skrue en på hver side af det dårlige spær. (jeg ville ikke bruge osb plade)


Vi prøver igen, i morgen --

Skær det rådne væk ved den røde streg, og forny det, sæt så en trekant af 22 mm tagkrydsfiner på begge sider markeret med gult.

Hvordan med remmen spæret ligger på er den også råden ?


Vi prøver igen, i morgen --

Lyder som en fin ide

Ja! Remmen er også råden   

Se mit tidligere indlæg, som jeg dog aldrig fik nogen svar på.

https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/225826

Tak for råd   

Ja 18 mm vil være ok, vil jeg mene..


Vi prøver igen, i morgen --

Du kunne også skrue + lime en ny regler med samme dimension på siden af det dårlige spær. Altså så den når 1- 1,2  m op på det gode og bruge 6 x80/35 skruer til at skrue det sammen med der hvor det er frisk.. 

Når du har fået det skruet og limet sammen saves det dårlige stykke væk.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis