Afløb fra varmepumpe og fald

Hej LDS

Jeg er ved at montere 2 varmepumper, som udelukkende skal anvendes til køling i sommeren.

Det ene anlæg monteres over et vindue, og rør/afløbsslange skal næsten vandret 120cm, inden jeg kan nå ned pga vinduet. 

Jeg kommer derfor til at tænke på afløb og hvor meget fald man bør have. Skal man prioritere mest fald gennem muren, og gå vandret de 120cm - vil det virke? Det ser jo kønnest ud, med en vandret kabelkanal eller skal der være fald på de 120cm??  Se billede...

Såfremt der skal være fald over de 120cm, vil jeg ikke kunne opnå mere end 5% fald. 

Kølemontøren kommer og tilslutter rør, trykprøver, evakuerer - inden nogen siger der skal en autoriseret til ;) 

På forhånd tak for hjælpen og god sommer

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

5 % fald er rigeligt , til sammenligning er der 2 promile fald på kloak rør dvs 2 mm pr meter


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Det er 2 promile her , ellers skal der laves masser af pumpestationer , som er dyre.........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Muligt, men når jeg er på job er der så 20 promille. 

5% er alt rigeligt,  normen for afløb er minimum 2%

Tak for svar


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis