Akrylfuge oven på sanitetsfuge

Hej LDS

Jeg har lagt en sanitetsfuge i vores køkken (hvid), som desværre er blevet mere brunlig end hvid. Det er selvfølgelig utroligt frustrerende, når vi har både en hvid bordplade og hvid væg. Nu er det jo desværre ikke en mulighed at male oven på sanitetsfugen, men er det muligt at påføre en hvid akrylfuge på den nuværende sanitetsfuge? 


Anvendt sanitetsfuge: Dana Lim 577 

Akrylfuge som jeg vil bruge: Bostik Power Flex

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror det bedste er at skære den gamle fuge ud og lægge en ny sanitetsfuge.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Uden at se et billede er det svært at vurdere hvad problemet er, men husk at hvid ikke bare er hvid.

Hvis din bordplade og væg fx er gallerihvid og fugen er RAL 9010 Hvid (også kaldet industri hvid) vil fugen komme til at se gullig ud, fordi Ral9010 er en mere gylden hvid end gallerihvid.

Trin et er derfor at finde ud af hvad slags hvid du har malet med, og så finde en fuge i samme type hvid.

Der er netop tale om nøjagtig samme farvekode. Jeg har vedhæftet et billede nu. 

Du kan fjerne fugen og fuge på ny med en overmalbar fuge som sealflex hybrid fra danalim.

 Ellers kan du prøve at sprøjte den nuværende fuge med pletforsegler.


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Annonce
Kaempekran skrev den 09-06-2019 16:34:49

Du kan fjerne fugen og fuge på ny med en overmalbar fuge som sealflex hybrid fra danalim.

 Ellers kan du prøve at sprøjte den nuværende fuge med pletforsegler.

 Hej Kaempekran,

Er det en pletforsegler a la denne du tænker på: https://www.jemogfix.dk/polyfilla-pletforsegler-isoleringsspray-500-ml/6122/9024606/


Jeg forsøgte og ligge en akrylfuge oven på den anden dag, men kunne (desværre) i dag trække den af uden problemer. 

Lige præcis. Sørg for at dække bordpladen godt at med noget tape og plast. Har gjort det før på en silikonefuge hvor det har virket men kan ikke love noget.


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Kaempekran skrev den 11-06-2019 11:10:40

Lige præcis. Sørg for at dække bordpladen godt at med noget tape og plast. Har gjort det før på en silikonefuge hvor det har virket men kan ikke love noget.

 Okay, jeg vil prøve det så. Troede ellers lige at akrylfugen bandt rigtig fint, men den begyndte desværre og slippe. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også