Støbe nyt gulv oven på gammelt i teknikrum. Afløb?

Hej med jer,

Jeg har et lille teknikrum med et meget grimt og ru betongulv der er svært at holde rent. Det er et ret lille gulv areal, vel omkring 1 m2 og jeg tænker at bruge noget gulv afretning og støbe ca 20-30 mm fx https://www.bauhaus.dk/weber-gulvafretning-hurtig-20-kg.html?ds_rl=1245007&gclid=Cj0KEQjw3PLnBRCpo8PCoaGM99MBEiQAppRuCzQqIBCU7WUSvVK8iztWfFsfIohIAGq3KxYEjQXdUX4aAlLg8P8HAQ&gclsrc=aw.ds 

For det første; er det en god løsning eller er jeg helt galt på den?

For det andet; Der er et afløb i rummet. Er der en god måde at tackle det?  

Er jeg nødt til at hugge det op og lave et nyt? (det må man vidst ikke selv gøre vel?) Jeg tænkte på om man bare kunne afskærme afløbet og støbe udenom, og leve med afløbet er noget sænket ifht gulvplan? lidt noget klamp, men ville det være en katestrofe? Der er pt ikke hældning mod afløbet, og det er ikke et afløb der er i daglig brug. Jeg gætter på det er lavt for det tilfældes skyld at man skal dræne gulvvarme systemet.

Nogle gode ekspert bud? - på forhånd tak!


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor ikke finde nogle billige fliser? Hvorfor støbe så tykt et lag på?

Med fliser får du også kun en lille kant ved afløbet. 


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hug de værste knolde af og læg fliser på, som Kermit foreslår.


fase

En borehammer med en fladmejsel og en vinkelsliber med en god diamantslibeskive så skulle det nok kunne lade sig gøre. Det er dog en overskuelig gulvflade.

Og du får jo heller ikke et rengøringsvenligt gulv ved at hælde et lag beton mere på.

Bauhaus har somme tider billige restpartier i fliser.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis