Makita SP6000 med føringskinner

Jeg har købt Makita SP6000 og originale to føringsskinner. Jeg har monteret førringsskinne på mit køkkenbord og kapsav bare for at se, hvordan man tænder den, da jeg er begynder. Jeg kunne lugte at der brænder noget og stoppede maskinen. Kapsav leveres med Makita savklinge som har 2,2 mm snitbredde. Måske det er derfor at den har skæret lidt af den gummi, som sidder under skinner. Jeg har slukket maskinen og når savklingen kommer forbi skinne kan jeg se at den skubber den gummi.

jeg skal måske justere savklingen afstand til føringsskine ( ved ikke om det er muligt) eller føringsskine har fejl, da de har klæbet den gummi forkert, i hvert fald savklingen er meget tæt på gummi og skærer den. Jeg kan måske undgå problem ved at skifte savklingen med et som laver mindre snitbredde?

Ellers tilbehør til føringsskinne findes her http://www.makita.dk/accessories/18389/fringsskinner.html


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er netop meningen, at klingen skal fjerne lidt af gummiet, første gang du skærer. Har du ikke læst brugsanvisningen?


Med venlig hilsen

Anders

Jeg er temmelig sikker på, at der en beskrivelse i brugsvejledningen til din dyksav. 

Gummilæben på skinnen har 2 funktioner, den ene funktion er at den hindrer splinter på den side hvor hvor gummilæben er, den anden funktion er, at du placere gummilæben op til din opmærkning, og så skærer saven præcist der. 



Med venlig hilsen

Anders

Du skal justere saven så den køre let i skinnerne, men uden slør, derefter laver man et snit, som så skære det overflødige g gummiet væk.

Jeg har selv sådan en sav, og er super godt tilfreds med den...


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis