Varmefordelingsplader, spånplader, tykkelse og tilpasning til eksisterende gulv (højde)

Jeg skal til at bygge nyt køkken, hvor der er åbent til ud til et alrum/spisestue.

Jeg vil gerne have lavet opvarmning i køkkendelen - hidtil (de sidste 23 år) har vi klaret os med de radiatorer der er i alrummet og i dagligstuen, som støder op til. Det var ikke muligt, at få etableret varme i køkkenet dengang, men den mulighed opstår nu, i forbindelse med det nye køkken. 

Jeg har to muligheder, den 'lette' er, at sætte en radiator op i køkkenet, men det kunne jeg godt tænke mig, at undgå.

Min førsteprioritet er, at etablere gulvvarme. Køkkenet ligger i stueetagen, med en kælder under. Det eksisterende gulv er et fyrretræsgulv. Det er planen, at der skal laves et nyt svømmende laminatgulv som skal dække både alrum og køkken. 

Min umiddelbare plan er, at fjerne fyrretræsgulvet i køkkenet og lægge spånplader og varmefordelingsplader i stedet, og så lægge det nye laminatgulv ovenpå det. Udfordringen er, at spånpladerne og varmefordelingspladerne fylder 25 mm, mens det fyrretræsgulv, som det skal passes sammen med, er 10 mm. - ihvertfald så vidt jeg kan måle. Hvordan får jeg dem til at passe sammen?

Jeg er klar over, at en mulig løsning kunne være, også at lave gulvvarme i alrummet - men det er temmelig dyrt.


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror det er højst usandsynligt dit fyrretræsgulv kun er 10 mm tykt, så måske du skulle foretage en ekstra og mere grundig måling.

Hvis det rent faktisk er tilfældet, kan du lægge sporpladerne ned imellem dine spær, i højde der kommer til at passe med fyrretræsgulvet, minus dit svømmende gulv og underlag

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis