Sikring i induktionsplader

Hejsa. 

Under tilslutning af nye kogeplader blev den sorte og brune ledning ved en fejl sat sammen. Dette resulterede i at sikringen sprang ( og en gnist fra kogepladen) 

Jeg kan sagtens tænde for pladerne nu... Der kommer lys i mv .. de varmer bare slet ikke. 

Er de ti ting relaterede ? Burde jeg så overhovedet kunne tænde pladerne ? 

Kan der sidde en sikring inde i pladen jeg bare ikke selv kan se / komme til? 

Kan pladen redes eller er de ødelagt? 


Mvh Alex 

33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har lavet en kortslutning på ledningen, og det slår sikringer foran og der kan ikke ske noget bagefter. Så du skal være sikker på at der er spænding på din tilslutning. Det kan sagtens være at der var sprunget 2 sikringer og at du kun har skiftet den ene.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

er dine sikringer smelte sikringer så kan de godt drille lidt at se om enden er poppet ud. virker alt andet i huset?


Vedhæftede filer:

Der sidder ikke nogen sikringer inde kogepladen. Er du sikker på, at der er to faser til stede, mål i kogepladens klemkasse. Du er sikker på, at nullen er tilsluttet rigtigt? Der skal ofte lægges en lus mellem to klemmer. Det er vist på tilslutningsskemaet. Læg et billede af tilslutningen og skemaet ind i et svar. Hvorfor er der ikke ført 3 faser sikret med 16A frem til komfuret.


fase
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:

Øverst er hvad der stod i manualen. Nederst er dåsen... Kablet er egentlig bare skiftet med det der sad fra gammel kogeplade . 

Nederste kabel til venstre er kogeplade. Øverste til højre er strømkablet. 

Det andet sorte øverst venstre er ovn og mikroovn 

Nederst højre er køleskab 

Har du også et billede af tilslutningen i kogepladen? Er det en elektriker, der har lavet installationen?


fase
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis