Input til bryggers/kælderprojekt søges

Jeg er ved at give vaskekælderen en omgang. Her er jeg gået lidt død på idéer omkring området på billedet forstået på den måde, at jeg er i tvivl om muligheder.

Jeg ønsker vaskemaskine samt tørretumbler (ikke på billedet) hævet og placeret ved siden af hinanden. Ligeså vil jeg gerne beholde en vask.

Som det ses er der et gulvafløb til højre for vaskemaskinen. Det skal skiftes og der vil blive lagt fliser/klinker. Det vil være muligt at lave en gren fra det nye gulvafløb, som placeres samme sted, til vask + vaskemaskine.

Jeg har googlet efter std. bryggers løsninger, men synes ikke rigtigt de passer ind. Måske Ikea har noget billigt?

Der er 190 cm. fra skorstenen til starten af gulvafløbet.

Hvordan ville I lave det?



Mvh. Jakob Jørgensen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du er startet meget godt med krav til vaskemaskine, tørretumbler og vask. Det er også godt du er afklaret med at disse maskiner skal hæves ad hensyn til let betjening.

Resten står lidt hen i det uvisse. Hvad skal du bruge bryggerset til? Brygge moonshine eller lade jagtpatroner?   

Det er udmærket at starte med billige materialer eksempelvis fra IKEA. Den lokale genbrugsbutik er også en mulighed. 

Så gør det ikke så ondt i portemonnæen hvis du skifter mening.    

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er en vaskekælder, hvor vi også tørrer tøj.

Pt. står der også en fryser + køleskab, men det kan ændres. Det kunne dog være rart med en bordplade til sammenlægning af tøj.

Tørresnorene bliver flyttet til den ende med vinduet med retning på tværs af lokalet.

Jeg er ved at prøve at lægge det ind på Ikeas tegneprogram. Kan dog ikke finde ud af at hæve vaskemaskine og tørretumbler.

Jeg fandt et billede på nettet med skabe blot på ben og uden sokkel. Det var måske meget smart, da vandet så vil kunne komme til gulvafløbet selvom der er skab henover.


Mvh. Jakob Jørgensen

Husk at afløbet fra de fleste vaskemaskiner skal op og vende i en vis højde, for at vandet ikke løber ud af maskinen af sig selv. Så få ført et afløbsrør op til den hævede vaskemaskine.

IKEA moduler er superfine til formålet, deres skinnesystemer til skuffer er de samme, som i de dyre mærker, og samlevejledningerne er udførlige. IKEA har også sokkelben og det fungerer fint.

Det vil være oplagt, at lave et længere bord i forbindelse med vasken, enten med skabsmoduler under eller på ben med rullende vasketøjskurve under. Hvis du vælger skabsmoduler under, så tag dem med skuffer, - brugsværdien er bare meget højere med skuffer.

Hvis du vælger et længere bord, så tænk lige i bordpladelængder, når du vælger skabsmoduler. En standard bordplade er bare meget billigere, end hvis du skal ud i specielle ekstra længder.

Der bliver ført afløbsrør til vaskemaskinen separat. Evt. sammen med det til vasken.

Tror vi smutter forbi Ikea og får lidt inspiration.

Tak for indspark.



Mvh. Jakob Jørgensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis