Tilslutning af ny vaskemaskine

Jeg skal have tilsluttet mine nye vaskemaskine. Pladsen bag maskinen er lidt trang, men jeg er i tvivl om jeg kan lade afløbsslangen gå direkte ned i afløbet eller jeg skal hen og sætte en forgrening på ud for toppen af maskinen. 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds

De fleste vaskemaskiner kræver at afløb monteres med eden over vand niveau i maskinen. Men der er efterhånden en del maskiner hvor slange inden i maskinen går til toppen af maskinen, og med er teknik så der ikke kan dannes hævert virkning.

Du bliver nødt til at se i monterings anvisning på din maskine om der kræves en bestemt højde på afløb



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Afløbsslangen syntes at være lang nok til at kunne både komme op i højden og nå ned i gulvafløbet , hvis for kort , forlæng med et passende plastrør.............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Hej Erik. Tak for svar. Slangen går ud øverst bag på maskinen. Kan ikke helt gennemskue monteringsvejledningen.

Der står jo tydelig i første linie at det skal mindst  60 cm over gulv.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ingen af eksemplerne viser. at du kan lade slangen ligge på gulvet ved afløbet. Dit billede med grenrøret svarer til eksempel 4, så det er en mulighed. Er den bøjning ikke med maskinen? Den er da vist på dit billede.


fase

Der behøver ikke bøjning på hvis det går i et rør. Den plast bøjning der vises følger med maskinen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det var også den bøjning, jeg mente.   


fase

Har lavet et rør ø50 som helst kun skal gå op gennem sokkelskabet til bunden af maskinen, da der ikke er plads bag ved til at lade det gå 60 cm op. Så slangen går direkte i afløsrøret. Men måske har jeg fundet løsningen.

Det hjælper ikke noget, da slangen allerede går ud i toppen af maskinen. 

Så jeg ville blot prøve og det skal nok sagtens gå.

Årsagen til at din løsning ikke hjælper er at der skal luft ind hvor din bøjning er for at forbygge at det komme til at virke som hævert.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis