Bremser skævt 38% baghjul

Hej LDS'ere.

Jeg har for en måned siden, haft en gammel ford focus 2003 til syn. Den blev kasseret på at den bremsede 38% skævt på baghjulene. Men ved håndbremsen bremsede den fuldstændig lige på begge hjul. Jeg konkluderede at det måtte være forskellige tryk på cylinderne, så jeg bestilte:

  • Bakker
  • Bremsecylindere
  • Monteringssæt til bakker

Jeg har nu monteret ovenstående og udluftet og kørte så til syn i dag. Nøjagtigt det samme, den bremser stadig skævt på 39% denne gang. Hvad pokker kan det ellers være? Kan hovedcylinderen godt give trykforskel på det ene baghjul? Jeg talte med en mekaniker nede i synshallen (en anden kunde) han snakkede om en trykudligningsventil, der godt kan hænge på sådan en. Jeg har ikke kunnet lokalisere sådan en nogen steder og ej heller finde den i reservedels kataloger. 

Tromlerne ser fine ud og den bremser som sagt også lige, når man bruger håndbremsen.

Er der nogen gode idéer? 

Hej LDS'ere. Jeg har for en måned siden, haft en... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Typisk er bremsesystemet lavet sådan, at den ene kreds bremser f.eks. venstre forhjul og højre baghjul. Den anden kreds bremser så højre forhjul og venstre baghjul. Dette gælder, når der er tale om bremsesystem uden ABS. Hovedcylinderen er så med to stempler, som betjener hvert sit system. Hvis trykket til et af baghjulene ikke er stort nok, burde det også have indflydelse på det modsatte forhjul. Det er blevet antydet, at en bule skabt af trykket på en bremseslange kunne formindske trykket til den ene bremsecylinder. Hvordan skal det forklares, når trykket overalt i en kreds er ens. Hvis der er en bremsekaftfordeler, ville jeg se på den først.


fase

ALB ventilen er en last afhængig dims der justere trykkeri til bagbremserne, og den ene side kan godt hænge.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis