opbrydning af betongulv

Hej

Har købt et hus på 119 m2 fra 1962 og skal i den forbindelse have brudt alt det nuværende betongulv op så jeg kan få gulvvarme i hele huset og nyt beton på. ALLE indervægge er revet ned, så det står pt. som en lille "minihal" (har haft ingeniør til at vurdere om der var nogle stabiliserende og bærende vægge, hvilket ikke var tilfældet). 

Jeg har lejet en Hilti TE3000-AVR mejselhammer på godt 30kg og skal bruge de næste 3-4 dage på det. 

Jeg er udmærket godt klar over, at jeg står for et seriøst stort stykke arbejde :)

Mit spørgsmål er - er der noget jeg skal være opmærksom på i forbindelse med projektet? 

skal jeg starte et stykke ude fra ydermuren for at være sikker på at den ikke slår revner?

Er 3 spidsmejsler nok til opgaven? 

Har i andre god råd og forslag må i rigtig gerne byde ind :) 


MVH

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ind midt på gulvet at starte. Først spids og så flad. Da der kun er bagmuren tilbage, må du liste dig udad, for ikke at få rysteskader. Det tar nok liiidt længere tid. Du skal jo bære 35 kbm ud icontainer også. Pas på evt gennemgående vand- og kloakrør.


 

Ja det er bare og sætte igang. Håber der kommer nogen og hjælper for det er en stor omgang det der. Start i midten og se om ikke du kan lave knolde du kan skovle det vil du blive glad for


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Og fjern stykkerne efterhånden, så du hele tiden slår "yderkanten" af. På den måde undgår du, at det lægger i spænd og har svært ved at adskilles når du banker ned på det. 


Mvh. Christian M
 

Tak for svar -  vi er 2-3 mand hele weekenden og regner med at sætte næste weekend af til det også.

Der skal etableres kloak og nye vandrør i huset, så regner med bare at bryde igennem det hele. 

Ja det er en stor omgang, men det skal jo gøres

Vi gravede hele vores hus ud sidste sommer (midt under hedebølgen selvfølgelig). Vi brugte ca. 3 uger, 3-4 mand. Det var ca. 130 m2. Vi havde endda en minigraver i stue+køkken og motorbør. Især motorbøren kan anbefales. 

Jeg tror dog du skal regne med at det tager noget længere tid. Især at udgrave til kloak+vandrør kan være med til at tage lang tid. 

Pas på rør til både vand og strøm, der begge kan løbe i gulvet (medmindre det er koblet fra). 

Og se om du kan brække betonstykkerne af i større stykker, det er nemlig ikke til at skovle. Husk sikkerheden (støvmaske og briller + høreværn). 

Annonce

3 uger??  Altså kun for at brække beton op og køre ud til containeren? Hvor lang tid tog det med minigraverrn?

Jeg skal kun brække beton op, udgravning af til kloak mm. Klarer entreprenøren  


3 mand kan sagtens nå at brække op og køre ud på 2 dage. 


Mvh. Christian M
 

Pas på, du fjerner noget, som holder/støtter væg på plads.

Det kan blive ustabilt.

Jeg kan se, at huset fra 62. Så er der nok ikke megen tykkelse. Sand, Leca 5 cm beton. Som de andre skrev, lav nogle bærbare klumper og ud med det samme. Kan du ikke leje en motorbør i nærheden?


 

God fornøjelse siger jeg bare :-).

Det skulle sagtens kunne klares og sørg for at få den tungeste nedbrydningshammer i kan finde. 

Start inde på midten og arbejd jer udad

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis