Venstre vindskedesten som ikke falder i sidefals

Hejsa alle dygtige taglæggere;

Jeg har fået nyt tag (den sprit nye Hollander V fra Monier) og har et problem med de venstre vindskede sten. Mange af dem (som i stortset alle), falder ikke på plads i sidefalsen. Planhed, opstregningsmål mm er overholdt. Når jeg laver model på jorden er resultatet det samme så mit spørgsmål til jer med erfaring er: “Kan det tænkes at støbeformen til den spritnye model Hollander V venstre vindskedesten er “dårlig”? Andre der har erfaringer med den her model for skulle få repræsentant fra Monier forbi som skulle kigge på det. To tømmere og en professionel taglægger har allerede set på det og giver mig ret i at der er gået noget galt med de venstre vindskedesten. Som tjek prøvede jeg også at afslutte med almindelig tagsten og de faldt 100% på plads som igen øger min mistanke til støbeformen eller brændingen. Jeg har fået to forskellig partier nu (med forskellige brændings datoer) men resultatet er stadig det samme. Billedet af modellen skulle gerne illustrer min frustration. Gode råd? Mvh Knud



Gør det nu ordentligt første gang 😎
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis