Stikkontakt - el

Kære fagfolk

Jeg har udskiftet min indbygningsovn og har fået et problem i den forbindelse. Ovnens låge støder mod en stikkontakt. Lågen går fri, hvis jeg afmonterer de sorte kapsler, men til gengæld bliver stikkontakten blottet (og grim at se på). Kan man få nogle kapsler, som har tyndere godstykkelse eller har I andre ideer? Ovnen kan desværre ikke rykkes yderligere. Kan man alternativt afmontere stikkontakten, og hvordan gøres dette i så fald? Se billede. På forhånd tak.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har jo ikke kun en stikkontakt men også en afbryder. Den tænder vel et eller andet. 

Det er ikke lige efter bogen, men du kunne jo skrue dem af og se om ikke der er 5-6 mm ind til den grønne palst dåse. Så skrabes passende mørtel af og det hele skrues ind igen  men lige netop de 4-5 mm længere inde i væggen.

Men hvordan går det så med dørgerikt ?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak for hurtig svar. Det er helt rigtigt, at der også er en afbryder, som tænder for noget lys, men der er en afbryder på modsatte væg, hvor jeg kan tænde det samme lys. Jeg prøver med dit råd og ser om jeg kan få skrabet 4-5 mm længere ind. Med hensyn til dørgerikt så går den fint fri. Tusind tak for dit gode råd. Jeg vender lige tilbage, hvis det ikke lykkes mig at skrabe nok af.

Inden du begynder at kradse i væggen kunne du overveje at demontere afbryder og stikkontakt og udskifte dem med blindlåg som f.eks. :

Blænddæksel


fase

Blænddækslet går lige så langt ud som afdækningen til stikkontakten.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Alternativt kan du sætte noget ind bag ovnen i den ene side så den er lidt skæv i skabet. Når det er så lidt vil det ikke kunne ses. Det er sikkert nok med et stk foldet papir.

Mange tak for jeres svar og vejledning kære fagfolk. Jeg løste problemet efter “Ev elmands” anvisning. Lågen går fri nu. Tak igen og god aften

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis