Bestille robot plæneklipper fra Sverige

Jeg skal have mig en Husqvarna 450x i nærmeste fremtid.


Egentlig vil jeg helst købe den ved en lokal forhandler, men syns godt nok at den er dyr hos ham.


Jeg var derude og forhøre mig om prisen. Der får jeg at vide at de sælger dem til listepris som er 32.000. de kan dog godt give lidt rabat hvis jeg betaler dem for at sætte den op, dette tager de ca 4000 for plus 3000 til startpakke med ledning og pløkker. Så jeg ender på 39.000 hos den lokale forhandler. Jeg fik ikke at vide hvor meget rabatten bliver på.


Til sammenligning skal jeg give 24.000 for den samme maskine hos en svensk forhandler med dansk webshop plus 1500 for startpakke.


Umiddelbart er det jo en kæmpe forskel?


Jeg kan godt selv installere den.


Som nævnt før vil jeg helst købe den lokalt, men prisen er jo astronomisk iforhold til den svenske side.


Hvor meget tror i den danske forhandler kan give i rabat?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har oplevet lidt det modsatte, har ikke lyst til at fortælle hvem forhandleren var, men 17000 + moms inkl montering, så prøv en anden forhandler

Ja, der var dog en handel med 2 stk, kan ikke huske den anden model

Her har de bla en udstillingsmodel, samt en 2018 model, til noget billigere pris.

https://www.midtdjurstraktorlager.dk/

2018 modellen koster 24495kr, 2019 modellen koster 30999kr

og udstillingsmodellen koster 22995kr

Super fint frirma, har handlet der en del gange, altid en fin behandling, købte bla en ny Husqvarna buskrydder, der ikke kørte som den skulle, den blev omgående byttet uden vrøvl.

Men prøv at hør pris på opstilling, det er sådan i Danmark, at forhandleren får en særlig rabat, fra Husqvarna når de stiller en ny robot op. (I Tyskland og Sverige, får de rabatten bare de sælger en maskine)


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har bestilt den lokale forhandler til at komme og kigge på vores have for at kunne give et præcist tilbud med opsætning, jeg venter bare på at høre fra dem   Jeg tror dog ikke at jeg kommer under 30.000 ved dem inkl opsætning,men man kan da altid håbe.

Jeg har skrevet til den svenske forhandler (gplshop) for at høre om det er 2019 modellen de sælger, syns ikke det fremgår af deres hjemmeside.


Hvad er forskellen egentlig på 2018 og 2019 model, og er der en forskel udover softwaren i dem?



Annonce

Hvis du køber hos en Dansk forhandler, og får den serviceret der opdatere de også software, men om det gør en 2018 model, til en 2019 ved jeg ikke, prøv at ringe til dem jeg linkede til, er ret sikke på de kan svare dig, hvad forskellen er, de sælger rigtig mange robotter og har et stort serviceværksted.


Vi prøver igen, i morgen --

Har fået svar fra den svenske forhandler, der er ikke forskel på 2018 og 2019 modellerne. Den de har er fra 2018.


Det kan være jeg kontakter Midtdjurs hvis ikke min lokale kan lave et godt tilbud.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis