Vinkelbeslag I træ

Hej

Jeg synes ofte jeg har et problem med at få vinkelbeslag til at sidde lige.

Selvom jeg mærker af, borer for så ender det med at sidde skævt.

Jeg føler at skruen følger årene i træet men ved ikke om det er rigtigt....lidt ligesom når der sidder en sten i væggen og boret glider.

Eller også gør jeg det bare forkert.

I øjeblikket er jeg ved at lave små stativer til vores bed. Jeg har kørt en lægte igennem bordrundsaven, så den ikke bliver så voldsom.

Men jeg kunne godt bruge et godt fif, for det bliver ikke kønt når lægte stykkerne sidder skævt op ad hinanden.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det drejer sig om at være meget præcis når man mærker op til hvor skruen skal sidde. Jeg bruger derefter enten en syl eller bore op inden jeg montere skruen. 

Det kommer altid til at sidde perfekt, men kun hvis man koncentrere sig ved opmærkningen mv.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Jeg bruger også altid enten syl eller bor.

Men så kan jeg nok ikke gøre så meget andet 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du kan prøve med et centreringsbor ala disse:

https://www.amazon.co.uk/PIECE-HINGE-DRILL-BIT-SET/dp/B004OJ2JO8


Med venlig hilsen

Anders

Det kan også skyldes at du bruger en skruemaskine til at "pløje" skruerne i med.
Brug skruemaskinen til at bore for med, og så "pløj" skuen i hullet uden at beslaget, så ud igen, og så på med beslaget og stop 1-2 omdrejninger før skruen er i bund og tag resten med hånden.
Som du selv er inde på, så skal der ikke meget til at skruen trækker i den forkerte retning, så ved enten at skrue flere gange eller bruge en håndskruetrækker hvor du har mere føling med om du er lodret/vandret i forhold til skruen/emnet.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce

Takker jeg må prøve 😊

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis ikke beslaget er beregnet til undersænkede skruer, som det ser ud til, at du bruger, kan beslaget nemt komme til at sidde skævt. Prøv at bruge skruer med Pan hoved, de er ikke beregnede til undersænkning.


fase

Det er rigtigt Det sker også tit når skruen når helt ned til vinkelbeslaget.

Skruerne er fra NKT og plejer at købe dem i J&F.

Men ved ikke om de har sådanne skruer til udendørs, ellers må jeg rundt og kigge

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er ganske almindelige skruer med panhoved. Det kan godt være, at du skal finde skruer, som benævnes montageskruer.


fase

Okey Jeg prøver. . Tak for hjælpen til alle

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis