Isolering af 57 mm gips væg.

Hej. Hvor tyk lag isolering skal man bruge til en gips væg der er 57 mm tyk. Kan se jem og fix har 45 mm og 70 mm.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De 57 mm er det inkl. 1 lag Gips på begge sidder i så fald er det 45 du skal bruge,da hulrummet så er på 41 mm...

Du kunne købe noget træ som passer til isoleringen.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Forsent vægen er lavet og det er standart skillerums lægter den er lavet af.

Sidste gang jeg isolerede brugte jeg 50mm. Det ser ikke ud som om man kan få et mere. De der såkaldte skillerumslægter er jo de gamle taglægter som har taget navneforandring efter at de ikke mere må bruges som taglægter. Det var almindeligt at bruge dem til skillerum  med 50mm isolering i. Jer tror det kan være svært at presse 70mm sammen til de 58mm så hvis det bare er et indvendigt skillerum ville jeg købe 45mm. Jeg opsatte noget udvendig isolering af 2x 50mm på 2x 45mm regler det var ikke noget problem, men det var også den billigste isolering i ruller som nok ikke helt kom op på de lovede 50mm. Og samtidig var der vindpap og klemlister til at udligne med.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

Jeg har brugt lægter fordi vægen ikke skal blive for tyk mig bekendt har man brugt dem i mange år også før de ikke må bruges til tag lægter. Jeg vil ikke til at sætte træ på lægterene hvis jeg ville det havde jeg brugt regler i sted for lægter.


Det lyder godt sætter 2 lag gips på hver side. Vil det sige der er bedre at bruge 45 mm batts ind at trykke 70 mm batts ind.

Ja. Lyd vandrer bedre gennem komprimeret isolering, da du kobler begge sider hårdere sammen. 

Så 45 er den ideelle løsning her. 


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis